Marketing Finlandille pronssia European Best Practice Awards -kilpailussa – Cannes LIONS -verkosto tunnustettiin kansainvälisesti vaikuttavaksi

Marketing FInland sai palkinnon Cannes LIONS osallistumisesta
Adformin ohjelmallisen ostamisen aamu
Adformin ohjelmallisen ostamisen aamu Cannesissa

Marketing Finland on palkittu pronssisijalla European Association of Communications Agenciesin (EACA) järjestämässä Best Practice Awards 2025 -kilpailussa. Palkinto myönnettiin viime viikolla Milanossa Cannes LIONS with Marketing Stars -hankkeelle, joka on onnistuneesti kasvattanut merkitystään paitsi kansallisena, myös kansainvälisesti monistettavana esimerkkinä markkinoinnin ja viestinnän alan kehittämisestä.

EACA:n kilpailussa palkitaan vuosittain parhaita eurooppalaisia hankkeita, joilla on merkittävää vaikuttavuutta, ja jotka tarjoavat monistettavan mallin muille markkinoille. Marketing Finlandin Cannes LIONS -verkosto ja sen ympärille rakentunut ohjelmakokonaisuus nähtiin kansainvälisen raadin toimesta erityisen vaikuttavana yhteisöllisyyden, osaamisen jakamisen ja nuorten tukemisen näkökulmasta.

Viikko inspiraatiota ja yhteisöllisyyttä Ranskan Rivieralla

Cannes LIONS rantabileet
Cannes LIONS rantabileet

Cannes LIONS with Marketing Stars on vuosittain järjestettävä kokonaisuus, jonka aikana Marketing Finland järjestää verkostoitumistilaisuuksia sekä maksutonta ohjelmaa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille maailman tärkeimmän luovan alan tapahtuman, Cannes LIONS -festivaalin, yhteydessä. Ohjelma toteutetaan yhteistyössä alan johtavien toimijoiden ja kumppaneiden kanssa, ja se tuo yhteen niin luovat tekijät kuin markkinoinnin ostajatkin.

“Kyse on enemmän kuin yhdestä tapahtumasta, tästä on tullut verkosto, joka yhdistää markkinoinnin ja viestinnän menestyjiä”, kertoo palkinnon vastaanottanut Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki. Ryhmällä on myös oma WhatsApp-kanava ja postituslista, jotka pitävät yhteisön aktiivisena myös festivaalin ulkopuolella. Jos haluat mukaan, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@marketingfinland.fi.

Panostus nuoriin kantaa hedelmää

Osana Cannes-viikon toimintaa Marketing Finland järjestää myös Young Lions -kilpailun, jonka kautta yli 10 nuorta ammattilaista pääsee vuosittain kilpailemaan Cannesin kansainvälisessä finaalissa. Lisäksi liitto sponsoroi 1–2 nuorta Roger Hatchuel Academyn viikolle, jossa opiskelijat ympäri maailmaa syventyvät markkinoinnin ja luovuuden oppeihin.

Nämä panostukset nuoriin ovat herättäneet huomiota myös kansainvälisesti ja kilpailuraati nosti esiin erityisesti sen, miten hanke yhdistää nuorten kehittämisen, brändien ja ostajien kohtaamisen sekä luovan alan kansainvälisen tason.

Juhannuksesta Cannesiin viikoksi  jo viidettä kertaa

Marketing Finland osallistui ensimmäisen kerran Cannes LIONS -tapahtumaan vuonna 2019. Tulevana kesänä toteutettava viides Cannes LIONS with Marketing Stars järjestetään jälleen juhannusviikolla Ranskan Rivieralla ja se on vakiintunut monelle kalenterin tärkeimmäksi kohtaamiseksi.

“Tapahtumasta on tullut niin tärkeä verkostoitumispaikka, että useimmat lukitsevat jo hyvissä ajoin juhannusviikon inspiroitumiseen ja yhteydenpitoon”, kertoo Lemminki.

Haluatko mukaan WhatsApp-ryhmään tai postituslistalle?

Laita viesti osoitteeseen info@marketingfinland.fi

Lisätietoja Best Practice Awards -kilpailusta:

EACA.org

Lisätietoja Cannes-ohjelmasta ja nuorten osallistumismahdollisuuksista:

https://www.marketingfinland.fi/young-lions-finland-2024-2/

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

15 − eight =