Tuore selvitys kokoaa tietoja eri maiden sääntelystä koskien tasa-arvoa mainonnassa.
The International Council for Advertising Self-Regulation (ICAS) on julkaissut raportin sääntelyn tilanteesta 21 maassa. Suomi ei ollut mukana tässä selvityksessä.
Selvityksessä ilmenee itsesääntelyn laajuus koskien esimerkiksi sukupuolta, rotua, etnisyyttä, kansallisuutta, ikää, uskontoa, sukupuolista suuntautumista, terveyttä ja poliittista kantaa. Lisäksi on havaintoja tavallisimmista mainontaa koskevista valituksista.Esimerkiksi stereotyyppiset sukupuoliroolit mainonnassa aiheuttavat etenkin Ruotsissa ja Ranskassa runsaasti valituksia.
WFA on avannut uuden sivun, jonne kootaan tasa-arvoa, monimuotoisuutta ja osallistamista markkinoinnissa käsitteleviä esimerkkejä ja ohjeita.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.