Elokuussa mainonnan määrä laski -14,6 % vuoden 2019 elokuuhun verrattuna. Laskua oli kaikissa mediaryhmissä.
Elokuussa vähiten laski televisiomainonta, -0,4 prosentilla. Eniten laskua oli elokuvamainonnassa.
Mediamainontaansa lisäsivät toimistotekniikan ja -tarvikkeiden, pukeutumisen, öljy- ja energiayhtiöiden sekä telepalvelujen mainostajat. Eniten laskivat matkailun ja liikenteen, moottoriajoneuvojen, elintarvikkeiden sekä lääkkeiden mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni elokuussa peräti -35 % vuoden takaiseen nähden.
Merkkimainonta laski -15,0 %, vähittäiskaupan mainonta -8,6 % ja luokiteltu ilmoittelu -20,4 % vuoden 2019 elokuuhun verrattuna.
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys
Kuukausittain kumulatiivisesti | Muutos-% edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.