Mainonnan kohdentamista rajoitetaan Facebookissa ja Instagramissa

Meta

Meta (Facebook) on ilmoittanut estävänsä arkaluontoisen datan perusteella kohdennettavan mainonnan Facebookissa ja Instagramissa.

Muutos tulee voimaan 19. tammikuuta 2022, ja rajoituksen kohteena ovat

  • terveystiedot
  • rotu/etnisyys
  • poliittiset sidonnaisuudet (political beliefs, social issues, causes, organizations and figures)
  • uskonto
  • sukupuolinen suuntautuminen

Muutoksella halutaan vähentää kohdennetun datan väärinkäyttöä ja käyttäjien diskriminointia sekä lisätä käyttäjien yksityisyyttä.

Meta kertoo myös muista tulevista muutoksista, joilla käyttäjät voivat vähentää heille kohdistettua mm. peleihin ja painonhallintaan liittyvää mainontaa.

Lue Metan ilmoitus täällä.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

twenty − twelve =