Maailman arvokkaimmat brändit

Brand Finance Global 500 index: Apple on jälleen maailman arvokkain brändi.

Apple oli menettänyt kärkipaikkansa Amazonille viideksi vuodeksi mutta palasi Global 500 -listan kärkipaikalle viime vuonna. Applen brändin arvo nousi kaikkien aikojen ennätykseen: 355 mrd. dollaria.

Top 10

  1. Apple
  2. Amazon
  3. Google
  4. Microsoft
  5. Walmart
  6. Samsung
  7. Facebook
  8. ICBC (Industrial and Commercial Bank of China)
  9. Huawei
  10. Verizon

TikTok oli nopeimmin brändinsä arvoa kasvattanut yritys. Arvo nousi 215 % vuodessa ja nosti TikTokin listalla sijalle 18.

Suomalaisia brändejä ei löydy top 500 -listalta. Ruotsista on sen sijaan useita brändejä, mm. IKEAn sijoitus on 118, Volvon 135 ja Spotifyn 355.

Katso Global 500 2022

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

seventeen − 4 =