Brand Finance Global 500 index: Apple on jälleen maailman arvokkain brändi.
Apple oli menettänyt kärkipaikkansa Amazonille viideksi vuodeksi mutta palasi Global 500 -listan kärkipaikalle viime vuonna. Applen brändin arvo nousi kaikkien aikojen ennätykseen: 355 mrd. dollaria.
Top 10
- Apple
- Amazon
- Microsoft
- Walmart
- Samsung
- ICBC (Industrial and Commercial Bank of China)
- Huawei
- Verizon
TikTok oli nopeimmin brändinsä arvoa kasvattanut yritys. Arvo nousi 215 % vuodessa ja nosti TikTokin listalla sijalle 18.
Suomalaisia brändejä ei löydy top 500 -listalta. Ruotsista on sen sijaan useita brändejä, mm. IKEAn sijoitus on 118, Volvon 135 ja Spotifyn 355.
Katso Global 500 2022
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.