Kotimaisille markkinointijohtajille suunnattu kysely selvitti kuinka vastaajat näkevät generatiivisen tekoälyn mahdollisuudet ja vaikutukset vuoden 2024 kynnyksellä.
Kyselyyn vastasi 70 markkinointijohtajaa. Vastausten perusteella generatiivisen tekoälyn selkein käyttökohde Suomessa on ollut verkkosivustojen sisällöntuotannon kehitys ja luovan ajattelun inspiroiminen.
Tutkimuksen kysymyksiä olivat mm.
- Miten generatiivista tekoälyä käytetään markkinoinnissa tänään?
- Miten generatiiviseen tekoälyyn investoidaan?
- Kuinka paljon generatiivinen tekoäly vaikuttaa työaikaan?
- Generatiivisen tekoälyn suurimmat hyödyt työssä
- Generatiivinen tekoäly ja markkinointitoimistot
Selvityksen tehnyt Lari Numminen summaa:
”Enemmistö vastaajista uskoo, että pitkällä tähtäimellä tekoälyä hyödyntävät työkalut tulevat olemaan keskeinen osa markkinointitiimin työkalupakkia ja yhteistyökumppaneiden palvelumallia. Jaan markkinointijohtajien toiveen, että toimisto- ja freelance-kumppanit jakavat kanssamme avoimesti kuinka he vastaavat tähän haasteeseen. Näin suuren murroksen aikana on entistäkin enemmän tarvetta innovaatiolle, yhteistyölle ja parhaiden oppien jakamiselle.”
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.