Uusivuosi on pelottavaa aikaa eläimille, ja erityisesti koirille rakettien räjähtely saattaa aiheuttaa jopa elinikäisiä traumoja.
Tästä muistuttaakseen Musti ja Mirri tuo Helsingin keskustaan kuusi metriä korkean virtuaalisen Musti-koiran, joka reagoi reaaliajassa rakettien paukkeeseen.
Vuoden vaihtumista juhlitaan jälleen iloisissa tunnelmissa, mutta useissa kodeissa uudenvuodenaatto on vuoden pelottavin päivä. Erityisesti moni koiranomistaja viettää juhlailtaa lemmikkinsä kanssa kylpyhuoneeseen linnoittautuneena. Ilotulitteiden räjähtely tekee aattoillasta monille koirille painajaismaisen kokemuksen.
Suomen suurin lemmikkitarvikekauppa Musti ja Mirri haluaa tehdä ongelman näkyväksi tuomalla Helsingin Kansalaistorille virtuaalisen, kuusi metriä korkean Musti-koiran. 3D-tekniikalla rakennettu ja animoitu koira kuulee ja reagoi rakettien räjähtelyyn samalla tavalla kuin sadattuhannet oikeat koirat kodeissa ympäri Suomen.
Täällä pelkään minä -kampanja ja Musti-koira nähdään myös Suomen suurimpien kaupunkien digitaalisissa ulkomainoksissa, joissa se muistuttaa juhlijoita ampumaan rakettinsa mahdollisimman kaukana asutuksesta.
“Suomessa on satoja tuhansia koiratalouksia ja myös yli puoli miljoonaa kissaa, mutta rakettien aiheuttama hätä jää juhlijoilta näkemättä, jos heillä ei ole omia lemmikkejä”, Mustin ja Mirrin Marketing Manager Eveliina Rantahalvari kertoo yrityksen tiedotteessa.
Virtuaalinen Musti-koira viettää aattoiltansa Musiikkitalon suurella ulkonäytöllä, johon asennettu desibelimittari rekisteröi lähellä räjähtävien rakettien paukkeen. Desibelimittari toimii koiran kuuloaistin tavoin, ja kovat äänet aiheuttavat Musti-koirassa samoja reaktioita kuin oikeissakin lemmikeissä.
Musti-koira ilmestyy Musiikkitalon seinälle 31.12. klo 17 ja 20 väliseksi ajaksi. Lisäksi pienemmän Mustin voi nähdä Suomen suurimpien kaupunkien ulkomainoksissa 30.12. lähtien.
Musti ja Mirri toivoo, että lemmikinomistajat jakaisivat omia kokemuksiaan ilotulitteiden haittapuolista. Lemmikkien kanssa uuttavuottaan viettävät voivat jakaa omia juhlakuviaan tunnisteella #täälläpelkäänminä.
“Emme halua tuomita uudenvuoden viettoa, mutta toivomme, että tämän ikävän puolen näyttämällä saisimme juhlijat ottamaan eläimet huomioon, kun he valitsevat paikkoja rakettien ampumiselle. Mitä kauempana asutuksesta, sen parempi. Näin uusivuosi on mukava kokemus sekä ihmisille että heidän parhaille ystävilleen”, Rantahalvari summaa.
Kampanjan suunnittelusta vastasi Erma&Reinikainen ja tuotannosta Cocoa.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.
2 comments on “Kuusimetrinen Musti-koira muistuttaa ilotulitteiden pelottavasta puolesta”
Kommentoi
Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.
Cannes Lions: suomalaiset työt 11 shortlistalla - MRKTNG
[…] Musti ja Mirri toi vuoden vaihteessa Helsingin keskustaan kuusi metriä korkean virtuaalisen Musti-koiran, joka reagoi reaaliajassa ilotulitteiden paukkeeseen. Kampanja ja Musti-koira nähtiin myös Suomen suurimpien kaupunkien digitaalisissa ulkomainoksissa, joissa se muistutti juhlijoita ampumaan rakettinsa mahdollisimman kaukana asutuksesta. Katso uutinen […]
Cannes Lions: Suomeen kaksi pronssileijonaa. Erma&Reinikainen menestyi mediakategoriassa - MRKTNG
[…] ja Mirrin Täällä pelkään minä -kampanjan idea poiki suunnittelijoiden mukaan yksinkertaisesta oivalluksesta. Siitä, että […]