Kuluttajien ostoaikeista kertova palvelu avattu

Kuluttajien ostoaikomuksia seuraavan verkkopalvelun tiedot tarjotaan talouskriisi.fi -palvelun kautta.

Ensimmäisen kerran 17.4. julkaistut tiedot ovat esimakua tuloksista ja perustuvat puhelinhaastatteluihin sekä Googlen hakukonetrendeihin. Ne täydentyvät jatkossa uusilla datalähteillä, ja pian myös koneälypohjaisilla ennusteilla.

Kuluttajien ostokäyttäytymistä seuraavan verkkopalvelun ovat rakentaneet Omnicom Media Group Finland ja Houston Analytics.

Verkkopalvelut, herkut ja puutarha kasvussa

Kovinta kasvua on ollut verkon yli ohjattavissa liikuntapalveluissa. Toisaalta myös erilaiset herkut ovat lähteneet nousuun. Kiinnostuksen lisääntymistä on selkeästi myös puutarhanhoidossa ja kodin remontoinnissa. Kiinnostus kotimaisia tuotteita kohtaan on pysynyt korkealla.

Ruuan verkkokauppa lähti kovaan kasvuun kun koronakriisi alkoi, mutta nyt kiinnostus näyttäisi tasaantuneen. Sama trendi näkyy verkon maksullisissa videopalveluissa.

Pahiten koronasta kärsiviä ovat matkailu, suurissa kauppakeskuksissa asioiminen ja tapahtumat.

”Päivitämme seurannan tulokset kerran viikossa ja teemme analyysin tilanteen kehittymisestä. Analyysi julkaistaan talouskriisi.fi -sivustolla. Kun dataa on kertynyt riittävästi, palveluun avataan myös ennustemalli eri toimialojen kehityksestä suhteessa koronan aiheuttamaan poikkeustilanteeseen”, kertoo Omnicom Group Finlandin toimitusjohtaja Teemu Neiglick.

Tutkimuksen verkkopalvelu

Lähde: talouskriisi.fi

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

two × 5 =