Kuluttajat eivät luota henkilötietojensa asianmukaiseen käsittelyyn

Salesforcen tutkimuksen mukaan 57 prosenttia kuluttajista ei usko henkilötietojansa käsiteltävän asianmukaisesti. Kuitenkin yli 75 prosenttia on valmiita antamaan tietojaan saadakseen mm. tuotesuosituksia.

State of the Connected Customer -selvityksessä tuleekin esille digimarkkinoinnin suuret haasteet: miten yritykset voivat kohdentaa mainontaa paremmin – mitä niiltä tutkimuksen perusteella odotetaan – ilman kuluttajilta saatavaa dataa? Ja kuinka yritykset voisivat parantaa kuluttajien luottamusta henkilötietojen käsittelyyn?

Selvityksen mukaan kuluttajien luottamus yrityksiin on selvästi vähentynyt viimeisten kahden vuoden aikana. Lisäksi kuluttajat haluavat enemmän kontrollia siihen, mitä tietoja heistä kerätään.

–  Kuluttajien luottamus on voitettava, jotta heiltä saadaan dataa parempaan viestien kohdentamiseen, joka puolestaan lisää luottamusta ja asiakasuskollisuutta, sanoo Salesforcen markkinointipäällikkö Lotta Laurin.

Kyselyn Pohjoismaita koskevia tuloksia

  • 65 % kuluttajista on sitä mieltä, että asiakaskokemus on yhtä tärkeä kuin yrityksen tarjoamat tuotteet ja palvelut
  • 83 % btob-asiakkaista haluaa saman kokemuksen kuin ostaessaan yksityishenkilönä
  • 42 %:n mukaan keinoälyn käyttö vaikuttaa yrityksestä saatavaan mielikuvaan ja yli puolet uskoo sen voivan parantaa asiakaskokemusta

Tutkimus perustuu 6700 haastatteluun eri puolilla maailmaa. Raportti on luettavissa täällä: State of the Connected Customer

 

Lähde: dagensanalys.se

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.