Vuoden Lääkeinformaatioteko -palkinto luovutettiin Farmasian Päivien yhteydessä.
Lähes 40 000 suomalaista saa vuosittain sydän- tai aivoinfarktin. Heistä yli 40 % on vaarassa saada uuden infarktin viiden vuoden kuluessa.
Amgenin ja viestintätoimisto Kaikun LDL-terveysviestintäkampanja nosti esiin tärkeän viestin riskitekijöiden hallinnan merkityksestä.
Kampanjan myötä valtimotautipotilaat ja heidän läheisensä saivat tietoa LDL-kolesterolitason hallinnan tärkeydestä, sen pitämisestä alle 1,4 mmol/l tavoitetason sekä säännöllisten mittausten ja lääkärikäyntien merkityksestä.
”Voittajatyössä oli käytetty luovasti markkinoinnin ja viestinnän keinoja tärkeän asian esiin nostamiseksi. Lopputuloksena oli vaikuttava kokonaisuus, jonka punaisena lankana oli yksi tärkeä luku – 1,4”, voittajan valinneen raadin puheenjohtaja, Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki perusteli kampanjan palkitsemista Vuoden Lääkeinformaatiotekona.
Raadin muita jäseniä olivat Senior Partner Lauri Sipilä Pro-Source Oy:stä, tiedetoimittaja Heljä Salonen Iltalehdestä sekä markkinointi- ja viestintäjohtaja Pauli Waroma Lääkärikeskus Aavasta ja Pikkujätistä. Raadin sihteerinä toimi erityisasiantuntija Jaakko Laurila Lääketeollisuus ry:stä.
Näin kampanja tehtiin
”Oikean kohderyhmän löytymisessä etsimme suomalaista dataa sydän- ja aivoinfarktin saaneista henkilöistä ja suunnittelimme viestin tälle kohderyhmälle”, Amgenin sydän- ja verisuonitautien tiiminvetäjä Sari Ritamies kertoo.
Kampanjan suunnittelussa suurin haaste olikin löytää oikea ja napakka viesti.
”Tämä arvostettu tunnustus on kannustaa meitä jatkamaan työtämme valtimotautipotilaiden LDL-kolesterolitavoitteen (alle 1,4 mmol/l) tunnettuuden edistämiseksi. Palkinto osoittaa, että työmme on merkityksellistä”, kommentoi
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.