Koittaako loppu fossiilisten polttoaineiden mainonnalle – Haag näytti esimerkkiä

Fossiilisten polttoaineiden mainonnan rajoittaminen on noussut kuumaksi puheenaiheeksi ympäri Eurooppaa osana laajempaa ilmastonmuutoksen torjuntaa.

Haag teki historiaa kieltämällä fossiilimainokset ensimmäisenä kaupunkina maailmassa. Samaa harkitaan nyt useissa muissa Euroopan kaupungeissa, kuten Ranskassa ja Norjassa. 

Myös Helsingissä on keskusteltu fossiilista polttoainetta käyttävien tuotteiden mainonnan kiertämisestä kaupungin omistamilla mainospaikoilla. 

Mitä isot kaupungit edellä, sitä hallitukset ja mainosalan toimijat perässä?

Lopettakaa mainonta ja mainosten tekeminen, arvovaltainen ilmastotoimija sanoo

YK:n pääsihteeri António Guterres on voimakkaasti vedonnut hallituksiin ja mainosalan toimijoihin.

Hänen viestinsä on, että kieltäkää fossiiliyhtiöiden mainonta. Onhan vastaavia rajoituksia asetettu muillekin terveydelle haitallisille tuotteille, kuten tupakalle.

Guterres syyttää mainoksia ”maapallon tuhoamisen mahdollistamisesta”. Hän kehottaa toimistoja lopettamaan uusien asiakkaiden hankinnan ja luopumaan nykyisistä fossiilialan asiakkaista. 

Globaali painostus ja paikalliset päätökset heijastavat laajempaa muutosta kohti kestävää kehitystä ja ilmastotietoisuutta markkinoinnin alalla.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

11 − 4 =