Katariina Harteela ja Elli Tuominen tuomaroimaan Cannesiin

Suomi sai kaksi tuomaripaikkaa Cannes Festivals of Creativityn yhteydessä järjestettävään Cannes Lions -kilpailuun 17.–21. kesäkuuta 2024.

Juhannusviikoksi Rivieralle matkaavat maailman korkeatasoisinta markkinointiviestinnän luovuutta arvioimaan Reaktorin Executive Creative Director Katariina Harteela Entertainment Lions for Gaming -kategoriaan ja Kurion Executive Strategy Director Elli Tuominen Social & Influencer -kategoriaan. 

“Totta kai valinta oli iloinen yllätys! Olen päässyt tuomaroimaan kahdessa muussa Cannes Lionsin sisarkisassa tätä ennen, joten siitä näkökulmasta tuomarointi itse Cannes Lionsissa oli vielä kokematta. Kategoriastani olen erityisen iloinen, olen tehnyt somea käytännössä koko urani ja kategoria on yksi kisan entratuimpia ja edustaa mainosalan uutta suuntaa”, kommentoi Elli Tuominen iloisena vastuullista pestiään.

Ystävyyksiä syntyy

Paitsi itse tuomarointia, Elli odottaa verkostoituvansa kansainvälisten tuomariston jäsenten kanssa.

“Eniten odotan tietenkin itse tuomarointia, mutta myös ystävystymistä muiden tuomariston jäsenten kanssa. Kaikista aiemmista tuomaroinneista on vuosien varrella syntynyt ystävyyksiä.”

Myös iloisesti valinnastaan yllättynyt Katariina Harteela odottaa innolla päästä haistelemaan alan nykytilaa ja tulevaisuutta kansainvälisten kollegojen kanssa. 

“Tuomaroinnissa kiinnostaa erityisesti päästä kuulemaan kansainvälisen raadin hiljaisia signaaleita siitä, miten alalla menee ja mihin olemme menossa. Olemmeko alana tulleet paremmiksi arvostamaan strategista ja systemaattista työtä kauniisti paketoitujen irtsareiden sijaan? Millaisia asioita tuomarit töissä haastavat, mikä heitä tuskastuttaa tai ärsyttää?”, Katariina pohtii.

Huippuasiantuntijat löytyvät kesällä Rivieralta

Kansainvälinen jury on koottu tunnustetuista asiantuntijoista 54 maasta. Näin monta markkinaa ei ole koskaan aiemmin ollut edustettuna Cannes Lionsin tuomaristossa. 

LIONSin toimitusjohtaja Simon Cook hehkutti: “Tuomaristossamme on mahtava joukko huippuasiantuntijoita eri puolilta maailmaa, ja se on hieno juttu. Heidän erilaisia kulttuureita edustavat ajatuksensa auttavat meitä näkemään monet asiat uusista kulmista. Olemme suuren kiitoksen velkaa heille siitä, että he käyttävät kallisarvoista aikaansa ja osaamistaan määrittelemään, millainen luovuus on maailman huippua juuri nyt.”

Tänä vuonna “luovuuden olympialaisiksikin” mainitussa Cannes Lionsissa pokataan leijonia kolmessakymmenessä eri kategoriassa. 

Teksti: Anssi Järvinen
Kuvat: Niklas Nabb (Katariina Harteela, vasemmalla) ja Mikko Harma (Elli Tuominen, oikealla), Paula Harmaala

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

one + 16 =