Kamerakondomi suojelee digisukupolvea kostopornolta

Saksalainen kondomimerkki Billy Boy ja Innocean Berlin lanseeraavaat digitaalisen kondomin, joka estää ei-toivotun sisällön tallentamisen seksin aikana blokkaamalla mobiililaitteet.

Tähän on tultu. Turvaseksi sisältää nykyään vanhojen tuttujen suojakeinojen lisäksi myös digitaalisen suojaamisen.

Valokuvien, videoiden ja äänen tallentaminen ilman suostumusta on älypuhelimella helpompaa kuin koskaan.

Verkkoon vuodettu sisältö leviää nopeasti ja se aiheuttaa uhreille emotionaalista kärsimystä, masennusta ja jopa itsetuhoisia ajatuksia.

Kansanterveyden asialla

Camdom-sovelluksen käyttöä mainostetaan yhtä helppona, kuin tavallista kondomia.

Ennen seksiä osapuolet asettavat puhelimensa vierekkäin ja pyyhkäisevät virtuaalista painiketta alaspäin blokatakseen kaikki kamerat ja mikrofonit.

Jos joku yrittää poistua, hälytys ilmoittaa ei-toivotusta tallennusyrityksestä. Sovellus voi blokata samanaikaisesti useita laitteita.

Analogisen suojan lisäksi digitaalista suojaa

”Nykyään älypuhelimista on tullut osa kehoamme, ja niihin tallennetaan paljon arkaluonteista dataa. Suojataksemme sinut ei-toivotulta sisällöntallennukselta loimme ensimmäisen sovelluksen, joka voi Bluetoothin avulla blokata kameran ja mikrofonin”, sovelluksen kehittäjä Felipe Almeida sanoo.

”Billy Boy on brändi, joka suojelee ihmisiä analogisessa maailmassa. Halusimme ottaa seuraavan askeleen ja suojella digitaalista sukupolvea uhalta, jolta tavallinen kondomi ei suojaa”, Billy Boyn Brand Manager Alexander Strümann sanoo.

CAMDOM by BILLY BOY -sovellus on saatavissa Androidille ja iOS versio julkaistaan pian.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median ja MRKTNG-lehden päätoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Päätoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

5 + 1 =