USA:ssa on nähtävissä somekanavien erot käyttäjien ikäprofiileissa, etenkin uusien käyttäjien osalta.
Tunnettua on, että teinit suosivat nykyisin Snapchatia ja Instagramia somekanavinaan ja varttuneemmat Facebookia. Tuoreen amerikkalaisen selvityksen mukaan Instagramin uudet käyttäjät jakautuvat jokseenkin tasan alle 35- ja yli 35-vuotiaiden kesken.
Instagramin käytön odotetaan lisääntyvän 13 prosenttia tänä vuonna, ja 32 prosenttia USA:n koko väestöstä käyttää palvelua ainakin ajoittain. Kun tarkastellaan sosiaalisen median palvelujen käyttäjiä – ei koko väestöä – 56 prosenttia naisista käyttää ainakin kerran kuussa Instagramia, miehistä 49 prosenttia.
Instagramin voimakas kasvu selittyy selvityksen mukaan suositulla Instagram Stories -ominaisuudella. Snapchatin ja Facebookin vastaavat toiminnot eivät ole onnistuneet yhtä hyvin uusien käyttäjien tavoittamisessa.
Lähde: eMarketer
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.