Osuudessa on nousua 16 prosenttiyksikköä vuodesta 2020, jolloin tämä tutkimus viimeksi tehtiin. In-house -toimiston perustamista harkitsevien yritysten määrä on vastaavasti noussut 17 prosenttiyksikköä.
Vaikka kustannustehokkuus näyttääkin edelleen olevan tärkein syy sisäisen toiminnan kasvuun (83 %), useat muut tekijät, kuten nopeammat ja ketterämmät prosessit (76 %) ja parempi integraatio (59 %) vaikuttavat myös ennakoidun muutoksen taustalla.
Tutkimuksen perusteella yritykset aikovat myös laajentaa sisäisten toimintojensa valikoimaa ja mittakaavaa. Seuraavan kolmen vuoden aikana 56 % vastaajista ennakoi siirtävänsä enemmän digitaalista tuotantoa ulkoisilta toimistoilta in-house -toimistoille, kolmasosa siitää offline-tuotantoa, viidesosa datan strategiatyötä ja joka kymmenes datanhallinnan, insightin ja analytiikan tehtäviä.
Verkkomainonnan suunnittelu ja ostaminen osoittautuvat myös kasvualueiksi, sillä 83 % vastaajista odottaa hoitavansa osan sosiaalisen median ostoista sisäisesti seuraavan kolmen vuoden aikana, 67 % suunnittelee lisäävänsä sosiaalisen median suunnittelua, ja 50 % haluaa ottaa haltuunsa digitaalisen median suunnittelun ja ostamisen tehtävät.
Kokonaistyytyväisyys in-house -toimistojen tuottamaan työhön on 86 %.
Tutkimuksen tekivät WFA and The Observatory International. Kyselyyn vastasi 45 yritystä, joiden arvioidaan käyttävän mainontaan vuosittain 60 miljardia dollaria maailmanlaajuisesti.
Lue lisää: Global Trends in Agency In-Housing
Lähde: WFA