Yhdistyneiden kansakuntien kehitysohjelma (UNDP) käynnisti yhteistyössä The Weather Companyn ja Maailman meteorologiajärjestön kanssa Weather Kids -kampanjan herättelemään ihmisiä ympäri maailman ilmastonmuutoksen vaikutuksiin.
Kampanja lanseerattiin 21.3. ja pyörii toistaiseksi jo 80 markkinassa.
Weather Kids -kampanjan luova idea on, että lapset toimivat meteorologeina paikallisten tv-kanavien säälähetyksissä.
Juniori-meteorologit kertovat ennusteissaan nousevien lämpötilojen katastrofaalisista vaikutuksista maailmantaloudelle ja ihmisille, eritoten lapsille, joista peräti 94 prosentin ennustetaan kärisivän ilmastonmuutoksen vaikutuksista jo muutaman seuraavan vuosikymmenen aikana.
ICCO (The International Communications Consultancy Organisation) ja UNDP perustivat Climate Communication -työryhmän, jonka tavoite oli yksinkertainen – hankkia kampanjan tueksi ansaittua mediaa kaikilla kampanjaan osallistuneiden yhteistyökumppaneiden markkinoilla.
Globaali PR-yhteisön tukipyyntö tuotti tulosta: mukaan lähti maailman johtavia toimistoja ja yhteisöjä yli 40 maasta. Suomesta mukana on Kurio.
“Kun ICCO kutsuu, kutsuun vastataan – ei vähiten silloin, kun se on UNDP:n asialla”, kommentoi Jari Lähdevuori, Exceutive Creative Director, Kurio.
“Ilmastonmuutos on eittämättä historian isoimpia haasteita. Oli kunnia päästä mukaan tähän globaaliin jättihankkeeseen sen ratkomiseksi. Olen myös iloinen siitä, että saimme kutsuttua talkoisiin mukaan SAMY Alliance -ketjun muita toimistoja – lyhyellä varoajalla heti ketjuun liittymisemme jälkeen.”
Teksti: Anssi Järvinen
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.