Tomi Leppänen on visuaalisiin ilmeisiin erikoistunut suunnittelija. Vuoden Graafikko -työryhmä halusi tällä kertaa nostaa esiin visuaalisen viestinnän alan yksinyrittäjän.
Vuonna 2008 oman suunnittelustudionsa perustanut Leppänen on valmistunut graafiseksi suunnittelijaksi (BA) Kuopion Muotoiluakatemiasta sekä on opiskellut Aalto-yliopiston visuaalisen viestinnän muotoilu -maisteriohjelmassa. Tomi Leppänen on tunnettu minimalistisesta ja leikittelevästä visuaalisesta suunnittelustaan.
Vuoden Graafikko -työryhmän mukaan ”Tomi Leppänen on uskollinen minimalistiselle tyylilleen ja hänen kädenjälkensä on tunnistettava. Leppänen ymmärtää trendit, mutta ei kopioi niitä, vaan tekee aidosti töitä asiakkailleen. Design on hallittua ja se vakuuttaa myös kansainvälisesti. Tomi Leppäsen työt ilahduttavat ja niissä on leikittelevä, oivaltava ote.”
Asiakasprojektien rinnalla Tomi Leppänen on suunnitellut yhteistöinä tekstiilituotteita eri toimijoiden, kuten designkauppa PUFin sekä We Jazz -festivaalin kanssa. Viime aikoina Leppänen on suunnitellut Typewriter Collection -mattosarjan Mum’sille, pakkausmuotoilua bageri Å -leipomolle sekä Yes, peace -printtimalliston Kesärauha-festivaalille.
Lisätiedot:
Vuoden Graafikko 2023 Tomi Leppänen, 050-5871741, tomi@tomileppanen.com
Viestintäpäällikkö Katja Ojala, 040-8473875, katja.ojala@grafia.fi
Yli 1200 ammattilaisen Grafia edistää suomalaisen visuaalisen viestinnän alaa ja ajaa jäsentensä etua. Järjestö on perustettu vuonna 1933. Grafia järjestää mm. Vuoden Huiput -tapahtuman, nimittää Vuoden Graafikon ja jakaa joka toinen vuosi Rudolf Koivu -palkinnon. Grafian jäsenistöstä noin puolet toimii yrittäjinä ja heistä suunnilleen 76 prosenttia työllistyy yksinyrittäjinä.
Lähde: Grafia ry
Kuva/Tomi Leppänen: Unto Rautio
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.