Google Shopping osin maksuttomaksi

Google muuttaa strategiaa oman kauppapaikkansa osalta. Yhdysvaltain markkinoilla valtaosa Google Shopping -tuotelistauksista tuli huhtikuussa maksuttomiksi.

Yhä useampi kuluttaja ostaa mm. vaatteet, kodin elektroniikan ja ruokaostokset kotisohvaltaan. Samalla yritysten digitaalisesta löydettävyydestä on tullut elintärkeää.

Koronaviruskriisin vaikutus verkkokaupan voimakkaaseen kasvuun on vauhdittanut Googlessa jo pitkään valmisteltua muutosta. Toisaalta tämä voidaan nähdä vastineena Amazonin verkkokaupan menestykselle.

Uudistus etenee maailmanlaajuiseksi tämän vuoden aikana. Maksuttomia tuotelistauksia ja maksettuja Google Shopping -mainoksia hallinnoidaan Merchant Centeriin ladattavilla tuotetiedoilla.

Digitoimisto s360:n Hermanni Nurilan mukaan suomalaisilla verkkokaupoilla ei ole enää syytä olla listaamatta tuotteitaan Google Shoppingiin.

”Tämä uutinen vaikuttaa kotimaisiin verkkokauppoihin tosin vain negatiivisesti, jos ne aktivoituvat jälkijunassa ulkomaisiin kilpailijoihinsa verrattuna.”

Lue lisää

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

12 − 2 =