Tulossa olevan selvityksen mukaan Ruotsin digimainonnasta jopa 2/3 ostetaan Googlen ja Facebookin ja muiden teknologiayritysten palveluissa.
Tuoreen tutkimusyhteenvedon mukaan digimarkkinointi oli vuonna 2017 jo yli puolet (51 %) koko mainoskakusta Ruotsissa. Seuraavina tulevat tv (15 %), sanomalehdet (10 %) ja suoramainonta
(9 %).
Kasvajia olivat verkko, ulkomainonta ja radio. Printtilehtien mainonta jatkoi laskua yli kymmenellä prosentilla.
Suurin mediayhtiö on Spotify, jonka tuloista tosin vain alle 10 prosenttia tulee Ruotsista.
Lähde: www.mprt.se
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.