Facebook ilmoitti uudesta käytännöstä nuorisolle kohdennetussa mainonnassa.
Elokuun aikana voimaan tulevan Facebook-mainontaa koskevan säännön mukaan alle 18-vuotiaille kohdistettu mainonta Facebookissa, Instagramissa ja Messengerissä voi perustua vain sukupuoleen, sijaintiin ja ikään. Kiinnostuksen kohteisiin ja verkkokäyttäytymiseen perustuva kohdistaminen tälle ikäryhmälle siis loppuu.
Samalla ilmoitettiin uusista toimenpiteistä, joilla estetään täysi-ikäisten alaikäisiin kohdistuvia epäilyttäviä kontakteja. Lisäksi alustoilla otetaan käyttöön tiukemmat yksityisyysasetukset alle 16-vuotiaille sekä pyritään parantamaan käyttäjien iän todentamista.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.