Eurobest Creativity Report 2022

Gender Swap

Eurobest-kilpailun Grand Prix -palkinnot jaettiin tänään. Samalla julkaistiin raportti vuoden voittajatöistä sekä mm. parhaiden toimistojen ranking-listaukset.

Raportista (linkki tämän artikkelin lopussa) löytyvät lisäksi kilpailussa menestyneiden töiden jakautuminen maantieteellisesti ja toimialoittain.

Grand Prix for Good -sarjan voitti Women in Games työllä Gender Swap (kuva), jossa vaihtamalla animoitujen mies- ja naispuolisten pelihahmojen käyttäytyminen tuotiin esille pelialalla yhä vallitsevat vahvat stereotypiat. Tavoitteena on mm. nostaa naisten osuutta pelistudioiden henkilöstössä nykyisestä 22 prosentista ja vaikuttaa myös sitä kautta peliteollisuuteen ja pelimaailman asenteisiin. Katso Gender Swap –casevideo.

Ukrainan, UNESCOn ja Polycamin Backup Ukraine sain Grand Prix -palkinnot sarjoissa Direct ja PR. Kampanja neuvoo pelastamaan maan kulttuuriperinnön tallentamalla kohteet digitaalisesti. Katso Backup Ukrainecasevideo

Digital Craft -sarjan Grand Prix: Adobe x Bowie esittelee David Bowien virtuaalisen ja interaktiivisen pukuhuoneen.

Bowie
Digital Craft -sarjan Grand Prix: Adobe x Bowie. Dentsu Creative Amsterdam.

Suomen menestys oli tänä vuonna kolme finaalipaikkaa, joista vastasivat TBWA\Helsingin työt Lahden kaupungille ja Fortum Circolle. Viime vuonna TBWA\Helsingin ja Sanoman työ The Climate Crisis Font voitti kaksi kultaa ja design-sarjan Grand Prix -palkinnon.

Lataa raportti: Eurobest Creativity Report 2022

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − 15 =