Britannian tiukentuva sääntely HFSS-tuoteryhmän mainonnalle (products high in fat, sugar and salt) lykkääntyy vuodella.
Lykkäys koskee näiden tuotteiden tv-mainonnan kieltoa klo 21 jälkeen sekä maksettua verkkomainontaa. Uusi sääntely (the Health and Care Bill) tulee voimaan vasta tammikuussa 2024.
Kiellot määrällisille tarjouksille (esim. ”osta 3 tuotetta 10 punnalla”, ”osta 1, saat toisen ilmaiseksi”) ja ulkomainonnan sokeripitoisten juomien lisätarjouksille tulevat voimaan lokakuussa 2023.
HFSS-tuotteiden sijoittelua myymälöissä ja verkkosivuilla koskevat rajoitukset tulevat voimaan suunnitellusti jo tämän vuoden lokakuussa.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.