Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.
Effie-tuomaristoon on kutsuttu kokeneita suomalaisia markkinoinnin huippuammattilaisia eri toimialoilta, markkinointitoimistoista, korkeakouluista ja mediasta.
”Iso kiitos jokaiselle alan ammattilaiselle, joka antaa omasta vapaa-ajastaan tuomarointiin. Tehtävä ei ole yhdentekevä. Meillä on alana näytön paikka osoittaa markkinoinnin elintärkeä rooli talouskasvun ajurina ja Effie on loistava tapa viedä keskustelua oikeaan suuntaan. Valetaan yhdessä uskoa investointeihin – ammattilaisten käsissä markkinointieuro tulee kymmenkertaisena takaisin.”, kommentoi kilpailun päätuomari, Kurion Executive Strategy Director Elli Tuominen.
Kaksivaiheinen tuomarointi on kansainvälisen Effie -kilpailuformaatin mukainen. Ensimmäisen kierroksen tuomariston tehtävänä on valita kilpailun finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa SEKin Executive Creative Director Suvi Lähde, joka on aikaisemmin toiminut myös Effie -kilpailun päätuomarina.
Vuoden tuloksekkaimmat ja luovimmat työt palkitaan 13.2.2025 pidettävässä Effie Awards Finland -gaalassa Pikku-Finlandiassa. Effie Awards Finland -kilpailun pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland.
Tuomariston 1. kierros
Päätuomari: Elli Tuominen, Executive Strategy Director, Kurio, Part of Samy Alliance
Ketsia Anttila, Director, Brand and Marketing, Metsä Group
Steve Brown, Executive Creative Director / Co-Founder, United Imaginations
Axa Fahler, Viestintäpäällikkö, HIFK
Jukka Ihalainen, Creative Strategy Director, Dagmar
Mikko Ikonen, Toimitusjohtaja, Rakennuskemia Oy
Anna Kanerva, Vice President, Portfolio & Brand, Fazer Leipomot Oy
Minna Kaitala, Executive Director, Reaktor Creative
Minttu Lastujoki, Consultant, Customer value & Strategy, Frankly Partners, hasan & partners consulting
Karla Louhelainen, Head of Marketing, Ilta-Sanomat, Me Naiset & Sanoma Lifestyle, Sanoma
Erik Mashkilleyson, Senior Strategist, Avidly
Ville Murtojärvi, Head of Digital Marketing and Creative Content, Luxid Group
Miko Paassilta, CMO, UKKO.fi
Lasse Paasto, Creative, Folk Finland
Nana Paija, Account Director, Initiative IPG Mediabrands Finland
Hanna Pasanen, Sr Marketing Manager, Kiinteistömaailma
Matti Pentikäinen, Executive Creative Director, SEK
Mirjana Saunamäki, Brand and Content Manager, Creative Lead, K-Rauta
Auli Tikka, Senior Creative, Nitro
Sami Törmä, Global Head of Marketing, Foodello – Fiksuruoka.fi
Jaakko Utter, Creative Director, hasan & partners
Tuomariston 2. kierros
Päätuomari: Elli Tuominen, Executive Strategy Director, Kurio, Part of Samy Alliance
Ninna Arponen, SVP Marketing & Communications, ABB Marine & Ports, ABB
Elina Bono, Toimitusjohtaja, Sherpa
Jukka Hurme, Senior Strategist, dentsu
Minna Järvenpää, Toimitusjohtaja, N2 Creative
Kristiina Kukkohovi, Toimitusjohtaja, Visit Turku Archipelago
Niina Käkelä, Vice President, Marketing, SOK, S-ryhmä
Antti Lauronen, Growing Brands at Paulig, Paulig Group
Väinö Leskinen, Chief Consulting Officer, BOND
Jonathan Mander, Strategy Lead, NORD DDB Helsinki
Matti Markkola, Head of Marketing, Nelonen Media
Harri Olavinsilta, Luova johtaja, IPG Mediabrands
Annika Payn, Global Head of Brand Experience, KONE
Reetta Rautkivi, Head of Marketing and Employer Branding, Mehiläinen
Aki Toivonen, Creative Strategist, Head of Planning, TBWA\Helsinki
Jarkko Tuuri, Creative Chairman, Make it Simple
Jenna Vaartimo, Varatoimitusjohtaja, strategiajohtaja, Ivalo Creative Agency
Antti Vassinen, Professor of Practice, KTT, Aalto-yliopisto, Markkinoinnin laitos
Tia Yrjölä, Johtaja, markkinointi ja viestintä, Saarioinen
Sebastian Örn, Senior Client Lead, Bob the Robot
Effie-kilpailusta
Effie on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Organisaation tehtävänä on varmistaa, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 23. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.
Lisätiedot
Päätuomari Elli Tuominen, Executive Strategy Director, Kurio, Part of Samy Alliance, puh. +358 40745 2878, elli@kurio.fi
Ohjausryhmän puheenjohtaja Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK, puh. +358 40 703 0337, suvi.lahde@sek.fi
Riikka-Maria?Lemminki, toimitusjohtaja,?Marketing Finland,?puh. +358 40 5781 974, riikka-maria.lemminki@marketingfinland.fi
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.