Effie Awards Europe 2024 finalistit on julkaistu – suomalaisia töitä shortilla kolmessa kategoriassa

Vuoden 2024 Effie Awards Europe -kilpailun finalistit on julkistettu. Tänä vuonna finaalipaikan saavutti 44 kampanjaa yleisessä kilpailussa ja 38 kampanjaa Best of Europe -kategoriassa.

Suomalaiset työt vahvasti esillä  

Kategorioissa Best of Europe: Brand Experience ja Best of Europe: Small Budget shortille nousi McDonald’sille toteutettu McDrip – Refashioning the McJob -kampanja.

Työn takana ovat NORD DDB Helsinki ja OMD (Finland) yhteistyökumppaninaan VAIN Fashion Group Oy. Kampanja edustaa rohkeaa ja uudistavaa otetta brändikokemuksen muokkaamisessa ja työ luo uudenlaista työnantajakuvaa McDonald’sista.

Kategoriassa Best of Europe: Media Strategy & Idea on ehdolla Keys For Peace, jonka toteutuksesta vastaa suomalainen CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation yhdessä Def Agencyn kanssa.

Keys For Peace on erinomainen esimerkki siitä, kuinka suomalaiset organisaatiot tuovat vaikuttavaa viestintää kansainväliselle tasolle keskittyen rauhan ja yhteiskuntavastuun edistämiseen.

Kovatasoinen kansainvälinen tuomaristo

Euro Effien tuomaristo koostuu yli 160:sta markkinoinnin ammattilaisesta yli 20 Euroopan maasta. Tämän vuoden tuomaristoa johtivat Harrison Steinhart (DDB Paris) ja Iva Bennefeld-Stepanic (Mondelez).

Steinhart kertoo tuomaroinnin olleen kokemuksena inspiroiva ja ajatuksia herättävä: ”Effie-työt ovat täynnä oivalluksia, jotka antavat energiaa ja uusia ideoita brändeille.”

Bennefeld-Stepanic puolestaan korosti monipuolisen ja intohimoisen tuomariston merkitystä. ”Oli palkitsevaa arvioida kampanjoita, jotka haastavat, yhdistävät syvän asiakasymmärryksen ja tuottavat vaikuttavaa markkinointia,” hän totesi.

Voittajia juhlitaan joulukuussa Brysselissä

Effie Awards -gaala järjestetään 11.12. Brysselissä osana Effie Day -tapahtumaa. Päivän aikana järjestetään luovuutta ja tehokkuutta käsitteleviä seminaareja Effie Effectiveness Forumissa.

Päivä huipentuu Gaalaan, jossa juhlistetaan vuoden tuloksellisimpia kampanjoita. Luonnollisesti myös Marketing Finland ja MRKTNG Median toimitus ovat vahvasti edustettuina paikalla.

Effie Awards Europe -kilpailun järjestää Eurooppalaisten mainostajien kattojärjestö European Association of Communications Agencies (EACA), johon myös Marketing Finland kuuluu.

Katso koko shortlista tästä.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

11 + seventeen =