Tuoreen selvityksen mukaan premium-brändit selviävät laskukaudesta tukeutumalla muutamaan keskeiseen oppiin.
Data perustuu Effie Euroopan voittajakampanjoihin vuosien 2008 ja 2019 välillä. Selvitys keskittyy ns. premium-brändeihin ja niiden selviytymiseen ja kasvun ylläpitoon laskukauden aikana.
Näihin oppeihin kuuluvat mm. uusien asiakkaiden jatkuva hankinta, tuotelanseeraukset, tunteisiin vetoavat kampanjat ja kanavien monipuolinen hyödyntäminen.
Tamara Daltroff, Director General, EACA:
“We were pleased to see that with the right growth strategy and using communications as an accelerator, premium brands can achieve growth in the toughest of times, as well as times of economic growth. This creates some optimism and hope for our industry.”
Lisää tutkimuksesta voidaan kuulla maksuttomassa Effie Europe 2020 gaalassa torstaina 14.1. klo 16:30. Mukana keskustelussa ovat tutkimuksen tekijöiden lisäksi Claudia Kuhn, Brand Building and Integrated Communication Manager, Procter and Gamble sekä Brian McCarter, Chief Strategy Officer, EMEA, Ogilvy.
Lähde: EACA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.