Tutkimusyhtiö eMarketerin mukaan vuosi 2019 on merkittävä virstanpylväs USA:n markkinoilla: digimainonnan määrä ohittaa ensimmäisen kerran perinteisen mainonnan.
Digimainonta kasvaa tänä vuonna USA:ssa 19 %. Mobiilin osuus on peräti kaksi kolmasosaa kaikesta digimainonnasta. Merkittävän markkinamuutoksen saa aikaan myös Amazon 50 %:n kasvuvauhdillaan: duopoli Google + Facebook menettävät suhteellista osuuttaan – ollen edelleen lähes 60 % digimainonnasta. Amazonin nopean kasvun takana on eMarketerin mukaan se, että verkkokauppa tarjoaa markkinoijille erittäin hyvät mainosten kohdistamismahdollisuudet.
Mainosdollareiden menettäjiä ovat hakemistot ja printtimainonta. Tv:n osuus putoaa pari prosenttiyksikköä, koska tänä vuonna puuttuvat olympialaisten ja vaalien kaltaiset tv:n vetonaulat.
Lähde: eMarketer
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.