Cannes Lions: Toinen pronssileijona Suomeen, Erma&Reinikainen jälleen kerran asialla

Musti ja Mirri pokkasi jo toisen leijonan eläinsuojeluaiheisella kampanjalla, jossa tällä kertaa kotia etsivät kissat.

”Suomessa hylätään vähintään 20 000 kissaa joka vuosi ja tälläkin hetkellä tuhansia kissoja odottaa pysyvää kotia. Haluttiin antaa heille näkyvyyttä lisää. Tämä oli ihana ja tosi tärkeä kampanja Mustille ja Mirrille, sillä meidän missiona on tehdä eläimille parempi paikka maailmasta. Senkin takia oli mahtavaa menestyä tällä kampanjalla”, Musti Groupin Eveliina Rantahalvari kommentoi voittoa paikan päällä Cannesissa.

Miltä voitto nyt tuntuu?

”Erittäin hyvältä ja hämmentävältä. Kaksi vuotta ja kaksi leijonaa, sanattomaksi vetää”, Erma&Reinikaisen Erno Reinikainen sanoo.

”Jos pääsee shortille, alkaa jännittää. Kun voitto tulee, niin päällimmäinen fiilis on helpotus, jota seuraa sitten ilo”, Aleksi Erma kommentoi.

Aika = laatu

Mikä voiton salaisuus on?

”Ollaan kahden hengen toimisto ja se antaa vapauden toimia. Emme joudu tekemään kymmentä projektia samanaikaisesti, vaan jokaiselle projektille voidaan antaa sen ansaitsema aika. Kiirehän on, mikä laatua syö. Tällä mallilla pystymme panostamaan laatuun eikä määrän”, Erma sanoo.

Toisena tekijänä miehet nostavat korkean kunnianhimon ja laatukriteerit.

”Jokaisesta työstä voidaan mainita ulkopuolisille ilman että tarvitsisi hävetä”, Reinikainen lisää.

Myös sujuva yhteistyö toimiston ja asiakkaan kanssa on avainasemassa.

”Iso tekijä on, että on hieno asiakas. Lemmikkibrändiin on sisäänrakennettuna paljon tunnetta, lemmikeissä kyse ihmisille on perheenjäsenestä. Tällä sektorilla pelatessa yritämme tehdä kampanjoita, jotka lisäävät lemmikkien hyvinvointia”, Aleksi Erma sanoo.

”Meillä on luottamus asiakkaan kanssa puolin ja toisin, molemmat arvostavat toistensa asiantuntemusta ja homma toimii todella sujuvasti.”

Pöytävaraus tehty

Kuinka tekijät aikovat juhlistaa voittoa?

”Saimme viime vuonna Eliten lahjakortin Mustilta ja Mirriltä edellisen leijonan jälkeen. Ajateltiin, että tänään olisi hyvä päivä käyttää se”, Aleksi Erma vastaa.

Voittajatiimi lähettää lämpimät terveiset Cannes Lionsiin osallistuneille suomalaisille.

”Ollaan ylpeitä jokaisesta voitosta, mikä tulee Suomelle. Täällä on paljon hienoja keissejä ja hienoja shortteja, jokainen niistä on paikkansa ansainnut”, Aleksi Erma sanoo.

”Kaikki shortit ja kansainväliset kunnianosoitukset vievät koko alaa eteenpäin, mikä on hieno juttu”, Erno Reinikainen päättää.

Adoptiolive tekijätiimi:

  • Aleksi Erma, Creative (Erma&Reinikainen)
  • Erno Reinikainen, Creative (Erma&Reinikainen)
  • Eveliina Rantahalvari, Head of Nordic Marketing (Musti Group)
  • Petra Peuhu, Graphic Designer, (Musti Group)
  • Roni Tamminen, Graphic Designer (Musti Group)
  • Tarja Soini, Copywriter (Musti Group)
  • Matti Virtanen, Production AD
  • Ella Paloheimo, Social Media Coordinator (MySome)
  • Jenna Ojala, Creative Project Lead (MySome)
  • Sami Rautio, projektipäällikkö, (Livetek Oy)
  • Joni Tikkanen, tekninen tuottaja (Livetek Oy)
  • Rob Gordon, tekninen tuki (Livetek Oy)
  • Sami Myllys, ohjaaja (Livetek Oy)
  • Anna Pärnänen, ohjaaja (Livetek Oy)
  • Iiris Jokela, Client & Media Lead (Wavemaker Finland)
  • Sirke Käkelä, Social Media Strategist (Wavemaker Finland)
  • Yeasmine Randen, Out of Home Specialist (Wavemaker Finland)
  • Saara Harju, Video specialist (Wavemaker Finland)
  • Sampo Pihlaja, Head of Digital (Inuits)
  • Tobias Andersson, Director (Skål Helsinki)
  • Tuukka Laitinen, Head of Post-production (Skål Helsinki)
  • Cyrila Cibulka, Producer (Skål Helsinki)
  • Risto Ruokola, Cinematographer (Risto Ruokola Tmi)
  • Ville Hackzell, Saana Simander, PR (Bob the Robot)
  • Jim Lindholm, Agency Partner (WONDERUS)
  • Laura Loikkanen , Ad Ops Manager (WONDERUS)
  • Aleksanteri Baidin, Head of Product (WONDERUS)
  • Saija Äikiä, Account Manager (Clear Channel Suomi)
  • Joni Raute, Campaign Planner – Promotions (Clear Channel Suomi)
  • Pia Lojander, Senior Campaign Planner (Clear Channel Suomi)

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median toimittaja ja sometoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Toimittaja ja sometoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

three × five =