Cannes Lions: suomalaiset työt 13 shortlistalla

McDrip

McDonald’s ja NORD DDB ovat saaneet Cannesissa eilen ja tänään peräti kahdeksan shortlistasijaa kampanjalla McDrip. Helsingin Sanomat ja Miltton on kolmella shortlistalla. Musti ja Mirri ja Erma&Reinikainen on kahdella shortlistalla.

McDrip on  katumuotikokoelma, joka on valmistettu käytetyistä McDonald’sin työasuista. Kokoelma koostuu 13 asusta, jotka käyttävät 100-prosenttisesti kierrätettyjä materiaaleja. Se on suunniteltu yksinomaan McDonald’sin työntekijöille. Katso kampanjan esittely

MCDRIP MCDONALD’S | MCDONALD’S | NORD DDB

DESIGN

  • Promotional Item Design
  • Special Editions & Bespoke Items

SOCIAL & INFLUENCER

  • Organic Reach & Influence
  • Partnerships
  • Single-market Campaign

BRAND EXPERIENCE & ACTIVATION

  • Customer Retail / In-store Experience
  • Sponsorship & Brand Partnership
  • Social Engagement & Integration for Live Experience

Helsingin Sanomat kertoi maailman lehdistönvapauden päivänä Counter-Strike peliin toteutetusta salahuoneesta, jossa kerrotaan todellisia sotauutisia mm. Ukrainan siviilikohteiden pommituksista ja muista sotarikoksista. Kampanjan on toteuttanut Miltton yhdessä HS:n toimituksen ja markkinointiosaston kanssa. Katso uutinen

COUNTERSTRIKE OF THE FREE PRESS | HELSINGIN SANOMAT | HELSINGIN SANOMAT NEWS MEDIA | MILTTON

DIRECT

  • Gaming
  • Corporate Purpose & Social Responsibility

SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS

  • Peace, Justice and Strong Institutions

Musti ja Mirri toi vuoden vaihteessa Helsingin keskustaan kuusi metriä korkean virtuaalisen Musti-koiran, joka reagoi reaaliajassa ilotulitteiden paukkeeseen. Kampanja ja Musti-koira nähtiin myös Suomen suurimpien kaupunkien digitaalisissa ulkomainoksissa, joissa se muistutti juhlijoita ampumaan rakettinsa mahdollisimman kaukana asutuksesta. Kampanjan suunnittelusta vastasi Erma&Reinikainen ja tuotannosta Cocoa. Katso uutinen

BE AWARE OF THE DOGS | MUSTI GROUP | MUSTI JA MIRRI MUSTI GROUP | ERMA&REINIKAINEN

MEDIA

  • Corporate Purpose & Social Responsibility
  • Use of Outdoor
Musti ja Mirri
Musti ja Mirri -kampanjan esittely Cannes Lionsin lehdistöhuoneessa. Kuva: Sini Autio.

Korjattu: McDrip-kampanjan shortlistasijat (8), Helsingin Sanomien kolmas shortlistasija ja yhteenlaskettu suomalaisten shortlistasijojen määrä (13) sekä Musti ja Mirrin suunnittelutoimisto.

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

One thought on “Cannes Lions: suomalaiset työt 13 shortlistalla

  1. Cannes Lions: hopealeijona McDrip-kampanjalle - MRKTNG

    […] Cannes Lions: suomalaiset työt 12 shortlistalla […]

    Vastaa

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

twenty − six =