McDonald’s ja NORD DDB ovat saaneet Cannesissa eilen ja tänään peräti kahdeksan shortlistasijaa kampanjalla McDrip. Helsingin Sanomat ja Miltton on kolmella shortlistalla. Musti ja Mirri ja Erma&Reinikainen on kahdella shortlistalla.
McDrip on katumuotikokoelma, joka on valmistettu käytetyistä McDonald’sin työasuista. Kokoelma koostuu 13 asusta, jotka käyttävät 100-prosenttisesti kierrätettyjä materiaaleja. Se on suunniteltu yksinomaan McDonald’sin työntekijöille. Katso kampanjan esittely
MCDRIP MCDONALD’S | MCDONALD’S | NORD DDB
DESIGN
- Promotional Item Design
- Special Editions & Bespoke Items
SOCIAL & INFLUENCER
- Organic Reach & Influence
- Partnerships
- Single-market Campaign
BRAND EXPERIENCE & ACTIVATION
- Customer Retail / In-store Experience
- Sponsorship & Brand Partnership
- Social Engagement & Integration for Live Experience
Helsingin Sanomat kertoi maailman lehdistönvapauden päivänä Counter-Strike peliin toteutetusta salahuoneesta, jossa kerrotaan todellisia sotauutisia mm. Ukrainan siviilikohteiden pommituksista ja muista sotarikoksista. Kampanjan on toteuttanut Miltton yhdessä HS:n toimituksen ja markkinointiosaston kanssa. Katso uutinen
COUNTERSTRIKE OF THE FREE PRESS | HELSINGIN SANOMAT | HELSINGIN SANOMAT NEWS MEDIA | MILTTON
DIRECT
- Gaming
- Corporate Purpose & Social Responsibility
SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
- Peace, Justice and Strong Institutions
Musti ja Mirri toi vuoden vaihteessa Helsingin keskustaan kuusi metriä korkean virtuaalisen Musti-koiran, joka reagoi reaaliajassa ilotulitteiden paukkeeseen. Kampanja ja Musti-koira nähtiin myös Suomen suurimpien kaupunkien digitaalisissa ulkomainoksissa, joissa se muistutti juhlijoita ampumaan rakettinsa mahdollisimman kaukana asutuksesta. Kampanjan suunnittelusta vastasi Erma&Reinikainen ja tuotannosta Cocoa. Katso uutinen
BE AWARE OF THE DOGS | MUSTI GROUP | MUSTI JA MIRRI MUSTI GROUP | ERMA&REINIKAINEN
MEDIA
- Corporate Purpose & Social Responsibility
- Use of Outdoor
Korjattu: McDrip-kampanjan shortlistasijat (8), Helsingin Sanomien kolmas shortlistasija ja yhteenlaskettu suomalaisten shortlistasijojen määrä (13) sekä Musti ja Mirrin suunnittelutoimisto.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.
One thought on “Cannes Lions: suomalaiset työt 13 shortlistalla”
Kommentoi
Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.
Cannes Lions: hopealeijona McDrip-kampanjalle - MRKTNG
[…] Cannes Lions: suomalaiset työt 12 shortlistalla […]