Cannes Lions: Shortilla ollut Masterclass of Happiness on avain suomalaiseen onnellisuuteen

Suomalaiset ovat maailman onnellisin kansa ja se on myös osa Visit Finland -brändiä. Työ ylsi Cannes Lionsissa Health & Wellness -kategoriassa ehdolle.

Siinä missä joskus takavuosina suomalaisuutta häpeiltiin, on tuo laiva kääntänyt kurssinsa aivan eri asentoon. Nykyään suomalaisuus on arvo, mitä ihaillaan ja opiskellaan.

Mitä suomalainen onnellisuus oikein on?

”Kyse ei ole siitä, onko hauskaa ja nauratko, vaan kyse on elämäntavasta, joka saa meidät suomalaiset jollain tapaa onnellisiksi ja tuntemaan olonsa tasapainoisiksi”, Executive Creative Director Suvi Lähde SEKiltä avaa kampanjan taustoja.

Tosin Lähde itse kokee, ettei kyse edes ole mistään kampanjasta vaan pitkäjänteisestä työstä.

”Suomalaisessa elämäntavassa on jotain arvokasta, jonka moni voi allekirjoittaa”, Lähde sanoo.

Masterclass of Happiness opettaa, kuinka suomalaiseen onnellisuuteen voi päästä käsiksi – oli kuka vaan tai mistä päin maailmaa tahansa.

Näin opit suomalaiseksi

Alkuun kuratoitiin kokonainen Masterclass, johon valittiin valmentajat ja sisällöt opettamaan suomalaista elämäntapaa. Tästä tehtiin opintokokonaisuus.

Somessa järjestettiin kilpailu, jonka voittajat pääsivät osallistumaan reilun viikon mittaiseen livemasterclassiin Suomeen. Koulutusjaksolta valmistuttuaan on ”Master of Happiness”.

Kampanjan suurin PR-näkyvyys saavutettiin Masterclassin lanseerausvaiheessa

”Kourteny Kardashian postasi siitä omaan someensa. Samaan aikaan isot kansainväliset mediat kirjoittivat. ABC halusi tulla dokumentoimaan livemasterclassia ja siitä tehtiin useamman osan dokumenttisarja”, Lähde muistelee.

Suomalaisten luontokokemus on yksi onnellisuustaito

Suomalaisten onnellisuus tutkimusten mukaan liittyy pitkälti luontoyhteyteen, kuten ruoka mitä syödään, miten eletään vuodenaikojen mukaan ja kuinka nämä asiat vaikuttavat terveyteen.

”Fluxing-teorian kehittäjä April Rinne opetti ajattelutapaa knowing your enough eli mikä riittää sinulle, mihin olet tyytyväinen”, Lähde sanoo.

Kuulostaapa hyvin suomalaiselta. Mikä on ollut menestyksen salaisuus, Suvi Lähde?

”Tämä on meille tekijöille tosi tärkeä ja merkityksellinen aihe, joka lähtee aidoista lähtökohdista. Olemme halunneet jakaa suomalaista elämäntapaa ja onnellisuutta. Uskon, että se näkyy myös tekemisessä.”

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median ja MRKTNG-lehden päätoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Päätoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

14 + 4 =