Cannes Lions: Pronssileijona Supercellille vasta toista kertaa kilpaillussa kategoriassa

Tämän vuoden ensimmäinen leijona tuli Gamingista.

Supercell, Helsinki vei pronssileijonan Starr Park CCTV, Brawl Stars työllään kategoriassa Entertainment Lions for Gaming, A01 Audio-visiual content.

Gaming-kategoriaa kilpailtiin Cannes Lionsin historiassa tänä vuonna vasta toista kertaa ja leijona on ensimmäinen laatuaan Suomessa.

”Voittomme Cannesissa on todella palkitseva”, kommentoi San Fransiscon toimiston Brand Art Director Eric Reimer. Voiton salaisuudeksi hän näkee osallistavan elementin.

”Mielestäni se, mikä erottaa meidät muista on se, että annoimme pelaajille jotain tutkittavaa pelkän katsomisen sijaan. Mysteeri, miten Starr Park kehittyi siksi kaaokseksi mikä se nyt on, ei ole jotain mitä me vain oltaisiin kuvattu 60 sekunnin animaatiossa”, Reimer kertoo.

Supercellin San Fransiscon toimiston Brand Art Director Eric Reimer.

Osallistava kokemus synnytti pelaajien keskuudessa uutta

Brawl Starsin 5-vuotisjuhlan kunniaksi lanseerattu kuuden viikon interaktiivinen aarteenmetsästys antoi pelaajille mahdollisuuden tutkia pelin taustatarinaa CCTV Security Room -simulaation kautta, joka esitti Starr Parkia vuonna 1995.

”Pelaajien täytyi seurata tiedonmurusia avatakseen uusia pikkuepisodeja siitä mitä tapahtui Brawl Star -maailmassa. Luotimme heidän uteliaisuuteensa ja intohimoon peliä kohtaan pitääkseemme heidän mielenkiintoansa yllä. Pelaajat alkoivat kehittää teorioita ja puhua keskenään”, Reimer sanoo.

Pelin sisäinen immersiivinen kokemus sisälsi live-kuvaa 54 kamerasta ja 30 000 huvipuiston asiakkaasta virtuaalisessa puistossa, joka oli rakennettu Unreal Engine -pelimoottorilla.

Pelaajat tutkivat puiston muuttumista taistelukentäksi animoitujen tarinapätkien, salaperäisten päiväkirjamerkintöjen ja vastaajaviestien avulla. CCTV keräsi 89 miljoonaa vierailua, lisäsi merkittävästi yhteisön sitoutumista ja johti korkeimpiin pelaajamääriin kolmeen vuoteen.

Kuinka Supercell aikoo juhlistaa voittoa?

Supercellin tiimi on paraikaa Rivieran lämmössä.

”Suunnittelemme juhlivamme täällä Cannesissa kollegoidemme kanssa. Haluaisin myös nostaa esiin Derek Chanin, Tiffany Chian ja Okan Ustan, jotka yhdessä kanssani muodostivat sisäisen toimiston, joka teki CCTV yhteistyössä Brawl Starsin pelitiimin kanssa”, Eric Reimer kiittelee.

Marketing Finland lämpimästi onnittelee Supercelliä, nähdään syksyllä leijonien luovutustapahtumassa Suomessa.

Starr Park CCTV tekijätiimi

  • Okan Usta, Supercell, Creative Lead
  • Tiffany Chia, Supercell, Program Producer
  • Eric Reimer, Supercell, Art Direction
  • Derek Chan, Supercell, Agency Lead
  • Chris Stephens, Phephen Thephens Inc., Creative
  • Joey Ianno, The Dad Bros., Creative
  • Cameron Farrell, Local Honey, Ltd., Production
  • Kirsten Collabolleta, Buck, Production
  • Luisa Murray, Buck, Production
  • Joe Mullen, Buck, Creative
  • Thomas Schmid, Buck, Creative
  • Cameron Browning, Buck, Production
  • HJ Kim, Buck, Production
  • Guti Rosado, Buck, Production
  • Paul Winze, Buck, Production

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median ja MRKTNG-lehden päätoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Päätoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

three × 2 =