Cannes Lionsin uusi Entertainment Lions for Gaming -kilpailusarja palkitsee brändien luovat ratkaisut pelimaailmassa.
Entertainment Lions for Gaming on kilpailusarja luoville ratkaisuille, joissa brändit ovat luonteva osa erilaisia peliyhteisöjä, antavat aitoa lisäarvoa pelikokemukseen ja tuovat kaupallista menestystä. Sarjan päätuomariksi on nimitetty Francine Li, Global Head of Marketing, Riot Games.
Aikataulu
Ensi vuoden Cannes Lionsiin jätettävät työt täytyy olla julkaistu ensimmäistä kertaa välillä 21.2.2022 – 23.4.2023.
Kisatöiden aikataulu:
Entries Open: 19.1. 2023
First late fee: 9.3.2023 jälkeen
Second late fee: 23.3.2023 jälkeen
Third late fee: 6.4.2023 jälkeen
Final deadline: 13.4. 2023
Muutokset kipailusarjoissa
Creative B2B Lions
- tuotteiden ja palvelujen erottaminen poistuu
- uusi kategoria Integrated Campaign
- arvioinneissa painotetaan kampanjastrategian osuutta
Pharma Lions
- erotellaan tiukan sääntelyn alaiset työt muista terveys- ja hyvinvointialan töistä
- työt tulee olla tarkemmin kohdennettuja esimerkiksi potilasryhmien osalta
Mobile Lions
- sarja on päivitetty sisältämään kaikki mobiilisovellukset ja -teknologiat
- arvioinnissa painotus mobiilissa käyttäjäkokemuksessa
- mobiiliuden tulee olla keskeinen osa luovia ratkaisuja
Lisäksi huomioitavaa
- metaversumi tuodaan ensi vuonna kategorioihin New Realities ja Emerging Tech. Metaversumi on määritelty seuraavasti: the creative application of immersive experiences which creatively push the boundaries of technology
- arvioinneissa painotetaan töiden vaikuttavuutta ja niiden tuomaa kasvua
- kestävän kehityksen huomioiminen (ei vaikuta arviointiin vuonna 2023): Starting this year, all entrants will be encouraged to provide information that outlines their C02 emissions as part of the production process, using AdNet Zero’s five-point Action Plan as a guide. In this first year, the information won’t be used as part of the judging process, but will be used to help set a baseline to use for future criteria.
- Diversity, Equity & Inclusion (ei vaikuta arviointiin vuonna 2023): For 2023, entrants will be encouraged to provide information about the composition of the teams involved ‘behind the camera’ and any relevant information about the brand or agency’s DE&I agenda. Whilst this information won’t be part of the written submission, and so won’t contribute towards judging, it is intended to measure progress and help inform future criteria.
Lue lisää: What’s New for Cannes Lions 2023
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.