Cannes Lions 2022: Entäpä jos olisit Facebookissa ensisijaisesti avatar?

Meta beach, Cannes Lions

Somejätti Meta vie Facebookia metaversumin suuntaan.

”Aluksi ihmiset olivat internetissä yhteydessä toisiinsa vain tekstin kautta. Sen jälkeen tulivat videot ja kuvat. Metaversumissa on kyse yhteisestä luomisesta ja maailmasta, jossa voit ilmaista itseäsi paremmin sekä kommunikoida ihmisten kanssa paljon saumattomammin. Avatarien avulla ilmaisemme itseämme, omaa identiteettiä. Miltä näytät, miten liikut, millä tavalla ilmaiset itseäsi”, Metan muotikumppanuusjohtaja Clara Cornet kertoo.

Metan tulevaisuuden näkymässä ihmiset siirtyvät ilmaisemaan itseänsä reaalimaailman olemuksen sijaan avatarien kautta. Aivan kuten jokapäiväisessä maailmassa valitsemme päällemme tulevat vaatteet, ajatus on, että samalla tavalla pukisimme päivittäin myös avatarimme.

Tämä tarjoaa brändeille uudenlaisia mahdollisuuksia näkyä. Myös tulevaisuuden muotisuunnittelijoita halutaan innostaa suunnittelemaan vaatteita ja asusteita nimenomaan avatareille.

Muotisuunnittelijat eivät kuitenkaan välttämättä lähtökohtaisesti ole someammattilaisia. Niinpä Meta on suunnitellut tarjoavansa somekoulutusta myös tulevaisuuden suunnittelijoille, jotta he muodin luomisen ohella ovat jatkossa myös somemarkkinoinnin ammattilaisia.

Teksti ja kuva: Paula Harmaala

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

four × two =