Brändeiltä odotetaan aitoja kannanottoja

Ihmiset odottavat brändeiltä kannanottoja ajankohtaisiin tapahtumiin.

Koronapandemia ja George Floydin kuolema  ovat vaikuttaneet vahvasti monien markkinoijien viesteihin etenkin USA:ssa. Unileverin markkinointijohtaja Aline Santos kehottaa brändejä osallistumaan vaikeaankin yhteiskunnalliseen keskusteluun, mutta varoittaa samalla, että viestit voivat epäonnistuessaan vaikuttaa ajankohtaista uutisointia hyväksi käyttäviltä. Riskinä on leimautuminen opportunistiksi.

”On tärkeää ottaa kantaa rasistista vihaa ja väkivaltaa vastaan. Se täytyy kuitenkin tehdä oikealla tavalla.”

Santos antaa hyvänä esimerkkinä jäätelöbrändin Ben & Jerry’s,  joka on jo vuodesta 2014 ja nyt entistä voimakkaammin tukenut Black Lives Matter -liikettä. Mukana ovat nyt myös mm. Nike, Adidas ja Netflix.

”This is a time when we can see businesses and brands as the biggest healers of our society and our planet. We have to take that responsibility. Everything a brand does should be driven by its own authentic purpose, not simply trying to jump into a bandwagon which doesn’t belong to you.”

Niken kampanja rasismia vastaan.

Lähde: Campaign

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

eight − five =