Fiskars on suomalaisten eniten arvostama brändi jo kolmatta kertaa peräkkäin.
Yle Areena oli Brändien arvostus -tutkimuksessa mukana ensimmäistä kertaa ja sijoittui heti Suomen toiseksi arvostetuimmaksi brändiksi. Eniten arvostustaan nostaneet brändit ovat Samsung, Stockmann ja British Airways.
Suomen arvostetuimmat brändit Top 10
- Fiskars
- Yle Areena
- Abloy
- Fazer
- Yle
- Havu Mäntysuopa
- Joutsenmerkki
- Valio
- Elovena
- Hyvää Suomesta -merkki
Taloustutkimuksen vuosittain tehtävä Brändien arvostus -tutkimus antaa laajan katsauksen tutkittuihin brändeihin sekä brändien kilpailukenttään ja mahdollistaa kohderyhmätarkastelun sekä tiedon vertaamisen yli 60 tuoteryhmässä ja 550 brändin kesken.
Kuluttajat arvioivat Suomen tunnetuimpia brändejä antamalla itse tuntemilleen brändeille arvosanan sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä brändiä arvostavat. Kuluttajat kertovat myös, käyttävätkö he tuotemerkkiä pääasiallisesti vai lisäksi, sekä kuinka todennäköisesti he suosittelisivat brändiä (NPS). Lisäksi tutkimuksessa saadaan tietoa mm. hintamielikuvasta.
Taloustutkimus on tehnyt brändien arvostusta kartoittavaa tutkimusta vuodesta 1997.
Taloustutkimuksen sivulla on puheenvuoro Brandtalk-webinaarista, jossa on esitelty laajemmin Brändien arvostus -tutkimuksen sisältöä.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.