Applen syksyllä tuleva käyttöjärjestelmäpäivitys iOS 12 tulee lisäämään entisestään kuluttajien mahdollisuutta estää oman verkkokäyttäytymisensä seuraamista esimerkiksi tykkäysten ja jakamisen (like / share) osalta.
Tulevassa Safari-selaimessa on oletuksena tiukempi seurannan esto, ja käyttäjän tulee itse ottaa se pois käytöstä. Myös monet henkilökohtaiset ja arkaluontoiset tiedot kuten kontaktit on tiukemmin suojattu oletuksena. Lisäksi ns. ’fingerprinting’ (järjestelmäkokoonpanoon perustuva käytön seuranta) tulee vaikeutumaan, eli kuluttajien profilointi ja seuranta vaikeutuu siltäkin osin.
”Koneillanne voi olla paljon arkaluontoista tietoa, ja mielestämme teidän tulee itse kontrolloida sitä, kuka tietoja näkee”, sanoi Applen ohjelmistokehityksen johtaja Craig Federighi.
Mainostajille tämä merkitsee hankalampaa verkkomainonnan tavoittavuuden selvittämistä.
Lähde: thedrum.com
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.