Amsterdam rajoittaa fossiilisten polttoaineiden mainontaa

Amsterdamin metrossa ei saa enää mainostaa fossiilisia polttoaineita käyttäviä kulkuneuvoja, eikä esimerkiksi halpalentoja.

Päätös liittyy kaupungin tavoitteeseen vähentää hiilidioksidipäästöjään 55 prosentilla vuoteen 2030 mennessä. Kielto rajoittuu tällä hetkellä vain tuotteisiin, eikä koske esimerkiksi öljy-yhtiöiden brändimainontaa.

Myös Ranskassa on vireillä hanke mainonnan rajoittamiseksi fossiilisten polttoaineiden osalta.

WFA on keväällä julkistanut Planet Pledge -projektin, jossa brändit voivat eri tavoin tukea kestävää kehitystä.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − 8 =