Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot | 12/2024
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa sekä päivittäistavarakaupan mainontaa tv:ssä ja YouTubessa.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa sekä päivittäistavarakaupan mainontaa tv:ssä ja YouTubessa.
Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
Suklaata sisältävä joulukalenteri ei voi ohjeistuksen mukaan näyttää tältä.
11. 12. 2024 voidaan kirjoittaa suurin kirjaimin suomalaisen markkinointiviestinnän ja viestinnän historiaan.
Rakkautta & Anarkiaa elokuvafestivaalille tehty traileri "You are what you watch" on ollut todellinen pokaalimagneetti. Kisakausi vielä jatkuu.
Yksi Suomen kansalliseen lapsistrategiaan kuluvan hallituskauden toimenpiteistä on päivittää lapsiin kohdistuvan elintarvikemarkkinoinnin ohjeistusta. Marketing Finland sai 11.11.2024 kommentoitavaksi ohjeluonnoksen. Eniten on puhuttanut tapa, jolla epäterveelliset elintarvikkeet luokitellaan se, millaiset vaikutukset ohjeistuksella käytännössä tulisivat olemaan.
Tiistaina 3.12. järjestettiin Marketing Finlandin toinen Vaikuttajaforum, joka kasasi virtuaalisesti ja paikan päällä yhteen lähes 80 vaikuttajaa. Vuoden toisen Vaikuttajaforumin teemana oli vaikuttajamarkkinoinnin sääntely.
No onkos tullut kesä, rallatellaan pian ajankohtaisessa veisussa. Jonkinlainen kesä tuli, kun Bob the Robot ja Haaga-Helia kutsuttiin TikTok Universityn Pohjoismaiden TikTok Awardsin voiton myötä Portugalin lämpöön kilpailemaan Euroopan mestaruudesta. Tällä kertaa voiton vei aivan toinen rallatus, mutta kisamatka oli omanlaisensa spektaakkeli. Kerromme siitä reportaasissamme.
ICCO Global Awards, joka on yksi PR- ja viestintäalan arvostetuimmista kilpailuista, tarjosi jälleen tänä vuonna näyttämön suomalaiselle viestintäosaamiselle. Finalistien joukosta löytyi yhteensä kuusi suomalaista viestintätyötä viidessä eri kategoriassa, joista Kurio voitti kolme kategoriaa.