huhti 15

Miten viestiä kyberhyökkäyksistä?

Kyberhyökkäykset ovat osa digitalisoituneen yhteiskunnan arkea, ja niiden viestintä tuo organisaatioille sekä inhimillisiä että juridisia paineita. Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin juuri julkaisema ohjeistus "Miten viestiä kyberhyökkäyksistä?" on selkeä ja monipuolinen opas organisaation kriisiviestinnästä vastaaville. Uusi ohjeistus korostaa avoimuutta. Marketing Finland muistuttaa, että apua on saatavilla myös viestintätoimistoilta.

huhti 11
Riikka-Maria Lemminki
Riikka-Maria Lemminki

Geopolitiikka ohjaa teknologia- ja kauppapolitiikkaa: Trump lykkää TikTok-päätöstä ja EU jäädyttää digiverovastatoimet

Yhdysvaltain ja Euroopan unionin välinen jännite teknologia-alalla sai uuden käänteen huhtikuussa 2025, kun presidentti Donald Trump sekä pidensi TikTokin myyntiaikaa että ilmoitti tullien 90 päivän tauosta. Toimenpiteet ovat osa laajempaa poliittista shakkipeliä, jossa datan hallinta, digitaaliset markkinat ja kansainväliset kauppasuhteet kietoutuvat yhteen. Tästä artikkelista näet tuoreimmat käänteet.

huhti 11
Riikka-Maria Lemminki
Riikka-Maria Lemminki

WTF! Hasan & Partnersin kampanja on ainoana suomalaisena shortlistalla WARC Europe Awardsissa

Hasan & Partnersin Rakennuskemian kanssa suunnittelema WTF (World’s Toughest Fix) on päässyt ainoana suomalaisena kampanjana ja brändinä mukaan vuoden 2025 WARC Europe Awards -shortlistalle. Kyseessä on yksi maailman arvostetuimmista strategisen markkinoinnin kilpailuista, joka on osa Cannes Lionsin kilpailuekosysteemiä. Hasan & Partnersin toimitusjohtajaa Riku Vassinen kertoo MRKTNG-median haastattelussa, miksi he pärjäävät niin hyvin alan kansainvälisissä kilpailuissa ja mitä luovuus heille merkitsee. Entä miltä toimiston taloustilanne ja tulevaisuus näyttää?

huhti 8
Riikka-Maria Lemminki
Riikka-Maria Lemminki

Marketing Finlandille pronssia European Best Practice Awards -kilpailussa – Cannes LIONS -verkosto tunnustettiin kansainvälisesti vaikuttavaksi

Marketing Finland on palkittu pronssisijalla European Association of Communications Agenciesin (EACA) järjestämässä Best Practice Awards 2025 -kilpailussa. Palkinto myönnettiin viime viikolla MIlanoss Cannes LIONS with Marketing Stars -hankkeelle, joka on onnistuneesti kasvattanut merkitystään paitsi kansallisena, myös kansainvälisesti monistettavana esimerkkinä markkinoinnin ja viestinnän alan kehittämisestä.