Skip to content

MRKTNG MRKTNG

  • ukraini
  • Työpaikkatori
  • Tilaa lehti
  • Uutiskirje
  • HakuHae sivustolta
  • Etusivu
  • MRKTNG-media
  • Sisällöt kategorioittain
    • Markkinointiuutiset
    • Blogit
    • Luova työelämä 2030
    • Ihmiset & ajatukset
    • Juridiikka
    • Menestystarinat
    • Podcastit
    • Videot
    • Työpaikkatori
  • Mainosta
  • Markkinoinnin kirjoja
  • Markkinoinnin koulutukset
  • Toimituksen yhteystiedot
  • Uutiset
  • Blogit
  • Luovuus
  • Ihmiset & ajatukset
  • Juridiikka
  • Menestystarinat
  • Videot

Luova työelämä 2030

Kyllä. Sinäkin olet luova.

Luovuus nimittäin asuu meissä kaikissa, ihan jokaisessa. Termi tosin saattaa hämätä. Arkisemmin ilmaistuna kyseessä on kyky ratkaista ongelmia ja löytää uusia, entistä toimivampia tapoja tehdä asioita. Viimeistään nyt kuulostaa tutulta, vai mitä?

Luovuus saattaa toki joskus piileskellä pinnan alla, mutta onneksi sitä voi mitata, kasvattaa ja vahvistaa. Se kannattaa, sillä kyseessä on yksi nykypäivän työelämän olennaisimmista taidoista. Ammatillinen supervoima, joka edistää sekä työhyvinvointiasi että uraasi. Yritysten innovointia, uudistumista ja kasvua. Ja lopulta koko Suomen kilpailukykyä.

Luova työelämä 2030 on sukellus suomalaisen luovuuden anatomiaan ja sen kehittämiseen. Tavoitteemme on tehdä tämän maan työelämästä maailman parasta – sinun kanssasi.

Pääset testaamaan oman luovuutesi osoitteessa www.luovuusindeksi.fi

Kutsu myös kollegasi, työyhteisösi ja ystäväsi mukaan!

Täältä löydät jatkossa kirjoituksia laaja-alaisesti luovuudesta suomalaisessa työelämässä sekä tietoa Luova työelämä 2030 -hankkeen vaiheista. Tervetuloa mukaan!


15.9.2022   Tervehdys luovasta työelämästä!

Hankkeen ensimmäinen vaihe on nyt valmis. Teimme laajan selvityksen suomalaisten luovuudesta yksilöiden osalta. Oman luovan suorituskykynsä testasi yli 3000 ihmistä työelämästä eri aloilta. Voiko luovuutta mitata? -webinaarissa 8.9. kävimme läpi yksilötason päälöydökset.

  • Tallenne on nyt vapaasti katsottavissasi Markkinointiliiton MARK me -sisältöpalvelussa
  • Lataa yksilötulosten laajempi raportti

Seuraavaksi sukellus suomalaisiin yrityksiin

Luova työelämä 2030 -hankkeemme etenee ja siirrymme seuraavaksi tarkastelemaan suomalaisten yritysten luovuutta. Mukana on mieletön joukko luovuuden suunnannäyttäjiä eri aloilta, kutsumme heitä Soihdunkantajiksi. Yrityskohtaiset työstöt toteutetaan syys-marraskuun aikana. Yritystason löydöksiä pääsemme kuulemaan avoimessa Markkinointiliiton webinaarissa torstaina 8.12. klo 10-11.

Luova työelämä 2030 Soihdunkantajayritykset:
GENELEC, ESKO SYSTEMS, REIMA, ARLA, KASKI AGENCY, ABLOY, KOTIPIZZA, FOIBE-KARTANO, NOMENTIA, SIEMENS, INDIEPLACE, FUJITSU, RABBIT FILMS, HASAN&PARTNERS, DUUNITORI, TELIA ja OLYMPIAKOMITEA

Luova työelämä 2030 -hanke

Hanketta johtaa MARK Suomen Markkinointiliitto ry, ja se on osa TYÖ2030-ohjelmaa. Kumppaneina hankkeessa ovat Marketing Finland, Teknologiateollisuus, Tivia, Henry, TEK, VTT ja Aalto. Asiantuntijana hankkeessa ja luovuusindeksin synnyttäjänä toimii Yellow Method.

Hanke jakautuu vuoden 2022 aikana kolmeen päävaiheeseen: Yksilötason testi, yritys- ja yhteisötason mallit ja oppiminen ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen. Viestintä- ja sisältökumppaneina toimivat Grundlage, MRKTNG, We Are Open, sekä MARK me -sisältöpalvelu.
Lisätietoja: Sanna Laakkio, sanna.laakkio@markkinointiliitto.fi


Blogit

tammi 27
#luovatyöelämä2030 #luovuus #parempityöelämä

Mistä on luova organisaatio tehty?

"Luovuusmatkan ensimmäinen askel on tunnistaa luovuuden potentiaali sekä sen tiellä olevat häiriötekijät. Luovuutta on kaikkialla organisaatiossasi ja parhaimmillaan se on osa jokaisen työyhteisön jäsenen työtä."

tammi 25
#kuluttaja #luovatyöelämä2030 #luovuus #parempityöelämä #tulevaisuus

Kuka vielä haluaa olla kuluttaja?

"Kuka edes haluaa olla kuluttaja, tai tulla kohdelluksi sellaisena? Vanhentunut tarina on ohittanut viimeisen myyntipäivänsä. Miten paljon motivoivampaa onkaan nähdä itsensä uuden maailman rakentajana kuin pelkkänä kuluttajana?"

loka 6
#budjetointi #kasvu #luova teollisuus #luovuus #Markkinointibarometri #verkostoituminen

Luovan teollisuuden näytön paikka

Blogi | "Toivon, että pelko budjettien leikkaamisesta osoittautuu aiheettomaksi ja että tulevasta laskusuhdanteesta suomalaiset brändit ja toimistot kävelevät yhdessä voittajina ulos."

loka 5
#avoimuus #luovatyöelämä2030 #luovuus #parempityöelämä

Yritys ei ole kopiokone

"Avoimuus synnyttää luovuuden kierteen, joka vapauttaa meidät parhaiden käytänteiden pakkopaidasta, vanhan toistamisesta, nykyisen kopioimisesta."

loka 5
#kilpailuetu #luovatyöelämä2030 #luovuus #menestystekijä #parempityöelämä

Luovuus tuli nurkkahuoneisiin

"Luovuus ei ole enää yrityksissä vain markkinointi-, viestintä- ja mainosihmisten asia. Voi sanoa, että luovuus on tullut kulmahuoneisiin. Vihdoin."

loka 5
#itsevarmuus #luovatyöelämä2030 #luovuus #tutkimus

Oivaltava mutta epävarma kansa

Kyselytutkimus teki näkyväksi suomalaisten luovan suorituskyvyn nykytilan. Epävarmuuksien alla piilee valtava potentiaali.

kesä 16
#luovatyöelämä2030 #luovuus #markkinointi #osaaminen #parempityöelämä #tulevaisuus #yhteistyö

Testaa luovuutesi ja opi hyödyntämään sitä työssäsi

"Nyt on aika tehdä näkyväksi ja ymmärrettäväksi supervoimamme luovuus, jolla voimme vauhdittaa Oy Suomi Ab:n kehitystä ja kasvua."

kesä 9
#luovatyöelämä2030 #luovuus #markkinointi #osaaminen #parempityöelämä #tulevaisuus #yhteistyö

Johtaja, älä haksahda luovuusharhaan!

"Viimeistään pandemia konkretisoi luovuuden merkityksen. Poikkeuksellisessa tilanteessa pysyivät pinnalla ne organisaatiot, jotka pystyivät mukauttamaan toimintaansa ja kehittämään uusia tapoja selviytyä."

kesä 6
#avoimuus #luovatyöelämä2030 #luovuus #parempityöelämä #tulevaisuus

Kaikkein radikaaleinta on olla tekemättä mitään

"Avoimuus uudelle on neurotieteen mukaan ratkaisevin luovuustekijä. Se on meistä myös ratkaisu pandemian jälkeisen, kaikille toimivan yrityskulttuurin luomiseen."

  • 1
  • 2
  • 3
  • Seuraava sivu »

MRKTNG-media

MRKTNG on markkinoinnin asiantuntijamedia, joka käsittelee markkinoinnin ja viestinnän ajankohtaisia teemoja sekä jakaa markkinoinnin ostajien ja tekijöiden kokemuksia. MRKTNG-lehti ilmestyy kerran kvartaalissa. Marketing Finlandin jäsenyritykset edustavat yli 90 % Suomessa tehdyistä markkinoinnin ja viestinnän ostoista.

Lisätietoja

  • Mediakortti
  • Toimituksen yhteystiedot
  • Tietosuojaseloste
Back to top