Eurobestissä hopeaa, Epica Awardsissa shortilla — pääosin talkoovoimin tuotettu työ niittää voittoja
Rakkautta & Anarkiaa elokuvafestivaalille tehty traileri "You are what you watch" on ollut todellinen pokaalimagneetti. Kisakausi vielä jatkuu.
Rakkautta & Anarkiaa elokuvafestivaalille tehty traileri "You are what you watch" on ollut todellinen pokaalimagneetti. Kisakausi vielä jatkuu.
No onkos tullut kesä, rallatellaan pian ajankohtaisessa veisussa. Jonkinlainen kesä tuli, kun Bob the Robot ja Haaga-Helia kutsuttiin TikTok Universityn Pohjoismaiden TikTok Awardsin voiton myötä Portugalin lämpöön kilpailemaan Euroopan mestaruudesta. Tällä kertaa voiton vei aivan toinen rallatus, mutta kisamatka oli omanlaisensa spektaakkeli. Kerromme siitä reportaasissamme.
Euroopan parhaasta luovuudesta ja tehokkuudesta lähti kilpailemaan 2528 työtä 34 maasta, joista 558 on valittu shortlistalle. Suomesta finaaliin valitut ovat varsin tuttuja myös muista kilpailuista.
"Kampanja uudelleenmäärittelee sen, mitä sosiaalisen median alusta voi olla." Ketkä ovat TikTokin kampanjoissa Pohjoismaiden parhaita? Se on nyt selvinnyt, sillä luovimmat TikTok-kampanjat palkittiin Tukholmassa kuluneella viikolla.
Omaleimainen suomalainen markkinointi lyö maailman mainoskilpailuissa nyt toistuvasti läpi. Nöyriksi tunnustautuvat suomalaiset toteavat palkinnoistaan, että leuka kohti rintaa ja yritetään tehdä jatkossakin palkitsemisen arvoisia juttuja. Palkintopystit ovat sen verran kevyitä, että ovistoppareiksi, kirjatuiksi tai verkon painoiksi niistä ei kuulemma ole. Vaan luodaan katse kohti voittajatöitä, mistä niissä oli kyse ja kuinka ne tehtiin.
Digital Craft ja Social & Influencer -kategorioihin tuomariksi Eurobestissä valittu SEKin Head of Social Enoma Edevbaro kertoo haastattelussa urastaan ja tuomaroinnista. Millaisia parhaat tuomarin taipaleella vastaan tulleet parhaat kilpailutyöt ovat olleet? Entä millä tavalla suomalaisten brändien kannattaisi somea tehdä?
Pääkilpailussa 56-jäseninen kansainvälinen tuomaristo arvioi osallistujia 32 maasta viidessä eri kategoriassa ja Suomesta shortille ylsi 6 työtä.
Shortille on valittu 49 kilpailuhakemusta 16 eri toimistosta. Jo 13. kertaa järjestettävä viestintäyhteistyön kilpailu kokosi runsaan ja edustavan osanoton.
TBWA\Helsinki performed brilliantly at Cannes Lions, bringing home a Silver Lion in the sustainability category for their work with Fortum+Fishheart. We interviewed Chief Creative Officer Alex Pineda to discuss what contributed to their victory.