Uusi epäterveellisten elintarvikkeiden markkinoinnin alaikäisille kieltävä ohjeistus julkaistiin keskeneräisenä — markkinoijia ei kuunneltu
Suklaata sisältävä joulukalenteri ei voi ohjeistuksen mukaan näyttää tältä.
Suklaata sisältävä joulukalenteri ei voi ohjeistuksen mukaan näyttää tältä.
Marketing Finlandin hankintatyöryhmä toteutti vuoden 2024 alussa Eväitä ja ajatuksia vastuulliseen kumppanuuteen -raportin, johon haastateltiin alkuvuodesta 2023 johtavien alan toimistojen vetäjiä. Selvitys paljastaa, että mainostajat ovat toimistoja kiinnostuneempia vastuullisuudesta ja sen edistämisestä. Osittain kehitystä selittää tuleva huolellisuusvelvoite, joka vaatii mainostajia ottamaan huomioon koko toimitusketjun vastuullisuuden.
Viestinnän eettinen neuvottelukunta, VEN* arvioi kannanotossaan, kuinka jatkossa on välttämätöntä kehittää kriittisen infrastruktuurin häiriö- ja vaaratilanteisiin liittyvää viestintää koko maassa.
WFA on julkaissut ohjeita bränditurvallisuuteen mainonnan ostajille ja myyjille liittyen Israelin ja Gazan kriisiin.
Keurig Dr Pepper edellyttää toimistokumppaneiltaan sitoutumista 360 päivän maksuaikatauluun.
On tärkeää löytää verotukseen malli, joka kannustaa vaikuttajia kehittämään liiketoimintaa ja on linjassa muiden Euroopan maiden sekä muiden vastaavien ammattien verotuksen kanssa.
Kannanotto muistuttaa, että kun natiiviartikkeleihin haastatellaan ihmisiä, heille pitää kirkastaa, että kyse on mainonnasta, eikä journalistisesta sisällöstä.
Jo useamman vuoden ajan olemme olleet huolissamme venäläisten vahvasta vaikutuksesta kansainvälisissä markkinoinnin ja viestinnän kattojärjestöissä, mutta nyt Marketing Finlandin aloitteesta venäläiset on siirretty ulkopuolelle.
The European Association of Communications Agencies (EACA) on päättänyt erottaa sekä Venäjän että Valko-Venäjän järjestön jäsenyydestä.