DMA ja DSA: Digipalvelujen uusi sääntely astuu voimaan
Digialustojen toimintaan ja digimainonnan kohdentamiseen merkittävästi vaikuttavat DMA ja DSA astuvat voimaan marraskuussa.
Digialustojen toimintaan ja digimainonnan kohdentamiseen merkittävästi vaikuttavat DMA ja DSA astuvat voimaan marraskuussa.
Mainonnan eettisen neuvoston tuoreet lausunnot ottavat kantaa mm. piilomainontaan ja lapsille sopimattomaan mainontaan.
Blogi | "Voidaanko tekoälyjärjestelmän kehittämälle tuotokselle myöntää vastaavanlaista suojaa kuin ihmisen luomalle teokselle myönnetään tekijänoikeuslain puitteissa?"
Tähän mennessä suurimmat GDPR-sääntelyn perusteella annetut sakot: Irlannin tietosuojaviranomaisen määräämä sakko Metalle on 405 miljoonaa euroa.
Tuoreimmat lausunnot ottavat kantaa mm. kuvien käyttöön sekä mainonnan tunnistettavuuteen Instagramissa.
Tuoreimmat lausunnot ottavat kantaa mm. lapsille ja nuorille kohdistettuun mainontaan sekä mainonnan tunnistettavuuteen Instagramissa ja Facebookissa.
Blogi | "Neuvottelutie asiassa kuin asiassa johtaa useimmiten parempaan lopputulokseen kuin jatkuva riitely."
Tuoreimmat lausunnot ottavat kantaa mm. henkilökuvan käyttöön, halventamiseen, lapsille sopimattomaan mainontaan sekä toistuvaan piittaamattomuuteen.
Britannian tiukentuva sääntely HFSS-tuoteryhmän mainonnalle (products high in fat, sugar and salt) lykkääntyy vuodella.