Mainonnan eettisen neuvoston uusimmat lausunnot | syyskuu 2022
Tuoreimmat lausunnot ottavat kantaa mm. lapsille ja nuorille kohdistettuun mainontaan sekä mainonnan tunnistettavuuteen Instagramissa ja Facebookissa.
Tuoreimmat lausunnot ottavat kantaa mm. lapsille ja nuorille kohdistettuun mainontaan sekä mainonnan tunnistettavuuteen Instagramissa ja Facebookissa.
Blogi | "Neuvottelutie asiassa kuin asiassa johtaa useimmiten parempaan lopputulokseen kuin jatkuva riitely."
Tuoreimmat lausunnot ottavat kantaa mm. henkilökuvan käyttöön, halventamiseen, lapsille sopimattomaan mainontaan sekä toistuvaan piittaamattomuuteen.
Britannian tiukentuva sääntely HFSS-tuoteryhmän mainonnalle (products high in fat, sugar and salt) lykkääntyy vuodella.
DSA pyrkii taklaamaan haitallisia online-sisältöjä ja lisäämään vastuullisuutta tavoissa, joilla online-alustat moderoivat sisältöjään.
Eurooppalainen Digimarkkinasäädös (DMA) tuo tullessaan digitaalisille alustoille yhtenäisiä sääntöjä. Osassa EU:n jäsenmaista on jo olemassa sääntelyä suurille alustajäteille.
Irlannin tietosuojaviranomainen on laatinut GDPR-sääntelyyn perustuvan kansallisen ohjeiston alaikäisille suunnatulle mainonnalle.
Katso Mainonnan eettisen neuvoston tuoreet lausunnot loka-marraskuulta. Kaikki päätökset olivat tällä kertaa vapauttavia.
Blogi | "Yleinen edellytys evästeiden tallentamiselle ja käytölle on käyttäjän aktiivinen suostumus."