Viherpesudirektiivi suitsii perusteettomia ympäristöväittämiä
Tänä keväänä EU:n komissiolta odotetaan ehdotusta uudesta viherpesudirektiivistä, jonka myötä markkinoinnissa esitetyt ympäristöväittämät tulevat säännellyiksi aiempaa tarkemmin.
Tänä keväänä EU:n komissiolta odotetaan ehdotusta uudesta viherpesudirektiivistä, jonka myötä markkinoinnissa esitetyt ympäristöväittämät tulevat säännellyiksi aiempaa tarkemmin.
Euractiv-sivustolla on ladattavissa uusin esitys EU:n tulevasta Green Claims -direktiivistä, johon kaavaillaan "tehokkaita sanktioita" perusteettomille ympäristöväittämille.
Apulaistietosuojavaltuutettu antoi huomautuksen kirjastojen aineistohakutietojen ja henkilötietojen siirtymisestä Yhdysvaltoihin EU-säännösten vastaisesti.
Saksan kilpailuviranomainen Bundeskartellamt on arvioinut Googlen käyttäjädataa koskevat käytännöt kilpailulainsäädännön vastaisiksi.
Irlannin Data Protection Authority (DPC) on määrännyt Metalle 390 miljoonan euron sakot. Metalla on nyt kolme kuukautta aikaa sopeuttaa toimintaansa GDPR-sääntelyn mukaiseksi.
Keskuskauppakamarin yhteydessä toimiva lautakunta arvioi markkinoinnin asianmukaisuutta lausuntopyyntöjen perusteella.
Mainonnan eettisen neuvoston tuoreet lausunnot ottavat kantaa mm. somen piilomainontaan ja lapsille sopimattomaan mainontaan.
Digialustojen toimintaan ja digimainonnan kohdentamiseen merkittävästi vaikuttavat DMA ja DSA astuvat voimaan marraskuussa.
Mainonnan eettisen neuvoston tuoreet lausunnot ottavat kantaa mm. piilomainontaan ja lapsille sopimattomaan mainontaan.