Digital Markets Act: Meta lupaa lisätä käyttäjien valinnanvapautta
Meta ilmoitti uusimmasta toimenpiteestään noudattaakseen EU:n Digital Markets Act -lakia.
Meta ilmoitti uusimmasta toimenpiteestään noudattaakseen EU:n Digital Markets Act -lakia.
Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan järjesti 11.1.2024 julkistamistilaisuuden suosituksesta, joka koskee henkilön kuvan käyttämistä markkinoinnissa.
EU-päättäjät ovat päässeet alustavaan sopimukseen tekoälyasetuksesta. Kyseessä on maailman ensimmäinen myös generatiivista tekoälyä koskeva sääntely.
Blogi | "On mahdollista, että valmiista mainoksesta löytyy myös sellaisia osioita, joihin syntyy tekijänoikeus tai lähioikeus."
EU:n lainsäätäjät torjuvat viherpesua: "Ei enää hiilineutraaleja banaaneja."
Uuden tilausmallin lanseerauksen lisäksi Meta ilmoitti keskeyttävänsä mainonnan alle 18-vuotiaille.
Vielä muutama vuosi sitten EU:ssa herätti pelkoa, että kasvava sääntely markkina-alueella ajaisi pääomasijoittajat pois ja heikentäisi paikallisten yritysten kilpailukykyä. Kuitenkin kävi päinvastoin, sillä EU on nyt sääntelyn edelläkävijä, ja sen toimia seurataan tiiviisti maailmanlaajuisesti.
Blogi | "Sisältöjen suojaaminen tekijänoikeuksilla varmistaa, että vain yrityksesi voi hyödyntää ja jakaa niitä."
Generatiivinen tekoäly, jolla on kyky luoda uutta sisältöä, tuo mukanaan merkittäviä oikeudellisia haasteita. EACA:n tuore raportti "AI and copyright: Unveiling the legal challenges" käsittelee tekoälyn ja tekijänoikeuslakien välistä hankalaa suhdetta.