Vaikuttajamarkkinoinnin läpinäkyvyyttä selvitetään Britanniassa
Tuore selvitys kertoo, että 65 % vaikuttajien postauksista oli puutteellisesti merkittyjä Britanniassa.
Tuore selvitys kertoo, että 65 % vaikuttajien postauksista oli puutteellisesti merkittyjä Britanniassa.
Blogi | "Vastaamon tapauksessa on ilmeistä, että yhtiön sisällä ei löytynyt tietosuojaan liittyvää osaamista."
Mainostunniste tulisi olla helposti havaittavissa heti Instagram-tekstin alussa.
Huomautuksen saivat vitamiinien Instagram-mainos ja Hotlips -radiomainos.
Mm. hakuohjelmat, tekoäly ja Big Data tuovat tehoa ja uusia mahdollisuuksia brändien suunnitteluun ja suojaamiseen.
Ehdotuksessa mm. tarkennetaan ePrivacyn ja GDPR:n keskinäistä suhdetta.
WFA on koonnut raportin vaikuttajamarkkinoionnin sääntelystä eri maissa.
Uudelleenbrändäyksessä brändin omistajan täytyy ottaa huomioon myös juridiset näkökulmat.
Ranskan hallitus tukee mainonnan rajoituksia ilmastonmuutoksen torjunnassa.