Digital Services Act: digitaalisten palvelujen sääntely

Saksa haluaa estää kohdennetun mainonnan alaikäisille, Ranska haluaa alustat vastuuseen laittomasta sisällöstä.

Euroopan neuvoston keskusteluissa koskien digitaalisten palvelujen sääntelyä (Digital Services Act, DSA) Saksa haluaa antaa käyttäjille mahdollisuuden estää kohdennettua mainontaa. Saksa haluaa myös kieltää kokonaan alle 18-vuotiaille kohdistetun digimainonnan.

Ranska pyrkii lisäämään bränditurvallisuutta (brand safety) esittämällä, että esimerkiksi Googlelta ja Facebookilta edellytettäisiin, että ne estävät rikollisen aineiston näkymisen mainonnan yhteydessä. Markkinoijat voisivat hakea korvausta havaituista rikkomuksista ja pyytää auditointia alustojen bränditurvallisuustyökaluille.

Esitysten hyväksyminen osaksi sääntelyä on vielä epävarmaa.

WFA:n näkemys / Digital Services Act

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

thirteen − six =