Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot 6-8/2025
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa sekä mainonnan hyvän tavan mukaisuutta Suomi24-keskustelupalstalla.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa sekä mainonnan hyvän tavan mukaisuutta Suomi24-keskustelupalstalla.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa sekä päivittäistavarakaupan mainontaa tv:ssä ja YouTubessa.
Yksi Suomen kansalliseen lapsistrategiaan kuluvan hallituskauden toimenpiteistä on päivittää lapsiin kohdistuvan elintarvikemarkkinoinnin ohjeistusta. Marketing Finland sai 11.11.2024 kommentoitavaksi ohjeluonnoksen. Eniten on puhuttanut tapa, jolla epäterveelliset elintarvikkeet luokitellaan se, millaiset vaikutukset ohjeistuksella käytännössä tulisivat olemaan.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa Instagramissa ja Facebookissa sekä lasten esiintymistä mainonnassa.
Olin kuulolla Marketing Finlandin lokakuisessa AI Act -koulutuksessa, jossa puhujana oli Asianajotoimisto Roihun osakas, asianajaja Pauli Sortti. Uteliaana halusin kysyä lisää: mitä tekoälyasetus ja erityisesti siinä mainittu tekoälylukutaito tarkoittavat meille viestijöille ja muille tietotyöläisille? Päätin soittaa Sortille.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) uusimmat lausunnot koskevat piilomainontaa, suoramarkkinointia ja sponsorointia.
Alinta hintaa markkinoinnissa on piiloteltu. Kuluttaja-asiamies on valvontatyössä syntyneen ratkaisukäytäntöön perustuen tarkentanut linjaustaan alennus- ja edullisuusilmaisuista markkinoinnissa.
Markkinointiviestinnän itsesääntelyssä vahvistetaan vastuullisuutta, joka koskee nyt etenkin tietosuojaa, lasten ja nuorten suojelemista sekä ympäristöväittämiä.