Miten sanotaan “jytky” kiinaksi?
En tiedä, mutta jos olisin työskennellyt vuonna 2021 kiinalaisessa Bytedance -yrityksessä, luultavasti tietäisin, viimeistään joulukuussa, kun TikTok ohitti Googlen maailman suosituimpana verkkosivuna. Ei voi muuta sanoa kuin propellihattua nostaa teille, jotka ennustivat tämän tapahtuvaksi.
Asiaan. Ensimmäisen TikTok-kultaryntäyksen pölypilven pikkuhiljaa laskeutuessa viisareiden varjopuolelle, alkaa ilma kirkastua ja voidaan katsoa, mitä TikTokista ja sen vetovoimasta Suomessa tiedetään.
Elikkäs, mikäli TikTok-vaskoolisi on vielä pakkaamatta, tässä sinulle tärkeimmät syyt siitä miksi ja miten sinun ehkä kannattaisi rynnätä mukaan (klipit ovat joulukuun 2021 TikTok-webinaaristamme).
Jiihaa!
Suomessa TikTokia käytetään keskimäärin 92 minuuttia päivässä
- Kuinka paljon TikTokilla on käyttäjiä Suomessa ja maailmalla?
- Kuinka paljon sisältöä kulutetaan keskimäärin päivässä?
- Millaiset kohderyhmät käyttävät TikTokia?
- TikTokin käyttäjämäärät vs. muut somekanavat Suomessa
TikTokista voi tunnistaa 12 sisältötyyppiä – katso esimerkit
Mainontaa voi kohdistaa 9 eri tavalla ja liikkeelle pääsee jo 600 euron kuukausibudjetilla.
- Julkaisun elementit ja mitä muuta tulisi huomioida
- In-feed-, top view- ja liidienkeruumainokset
- TikTok-mainonnan kohdennukset
- TikTok-mainonnan hinta
- TikTok Ads Manager
Alkoiko TikTok-kuume sikiämään? Katso täältä koko videosarja TikTokista tai tilaa kerran viikossa ilmestyvä uutiskirjeemme, jonka kautta saat kutsuja tuleviin videomarkkinoinnin webinaareihin ja koulutuksiin!
Tuomo Sinkkonen
Media- ja datajohtaja, Videolle Productions
tuomo@videolle.fi
Tuomolla on 10 vuoden kokemus media-alalta kokonaisvaltaisesta videomarkkinoinnin suunnittelusta brändin rakennukseen ja myynnin kasvattamisesta kampanjatulosten mittaamiseen sekä datasta jalostettuihin oppeihin.
Videolle on tulokselliseen videotuotantoon keskittyvä videotoimisto. Yhdistämme strategia-, käsikirjoitus-, tuotanto-, media- ja dataosaamisen voittavaksi videomarkkinoinniksi kaikenkokoisissa projekteissa.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.