Rohkeus on tunnelataus, muutosvoima. Rohkeus on asenne, voitontahto. Vaikka tänään hävittiin, niin huomenna voitamme. Rohkeus on kuin rakkaus, se saa meidät liikkeelle.
Mistä saamme rohkeutta? Radikaalein ja vallankumouksellisin valinta, jonka voi nyt tehdä elämässä on: ole optimisti. Varsinkin kun tänään varmin tapa näyttäytyä älykkäänä on olla epäilevä narisija, pessimisti. Ihmiskuntamme historia ja tarinat todistavat miten David kellisti Goljatin…. miten suomalaiset ottivat torjuntavoiton Neuvostoliitosta. Rohkeudella pystyy kaatamaan ison mahtailijan.
Optimisti ei ole nynny. Sen todistaa myös suomalaisten historia. Ensin nousimme sorron alta itsenäiseksi valtioksi Euroopan kartalle. Sitten taistelimme ylivoimaa vastaan säilyttääksemme itsenäisyytemme, itsemääräämisoikeutemme ja vapautemme. Ja kun täytimme 100 vuotta, olimme maailman parhaiden maitten joukossa – ja vielä primus inter pares!
Optimisti on vitaali radikaali, joka tekee kovia ja rohkeita valintoja. Luovuus ja innovaatiot tuovat elämäämme uuden oppimisen ja elämisen ilon. Rohkea optimismi avaa eteemme aamun, uusine mahdollisuuksineen – pessimismi maailmanlopun pelon.
Tällaisten valintojen edessä olemme joka päivä. Valitsemmeko uskon itseemme ja voimiimme vai luovutammeko ja vajoamme epätoivoon?
Ole optimisti. Ota rohkeasti riski!
—
Juuri ilmestyneen MRKTNG-lehden 4/2019 teemana on rohkeus. Esittelemme markkinoinnissaan rohkeita brändejä kuten Kyrö ja Lidl. Moomin Characters, Vodafone ja Finnair kertovat puolestaan arvojen merkityksestä brändinrakennuksessaan. Kotimaisten pelifirmojen markkinoinnin ja rekrytoinnin haasteiden lisäksi lehdessä kerrotaan lisäksi mm. musiikin, elämyksellisyyden ja e-urheilun noususta ilmiöinä. Lenita Airisto kertoo lehdessä rohkeuden merkityksestä ja listaa rohkeita suomalaisia.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.