Siihen, että yrityksen pitää olla vastuullinen, ei tarvita paljonkaan insightia. Mutta se mihin sitä tarvitaan, on ymmärtää millaisia asioita ihmiset arvostavat.
Kun kolme ja puoli vuotta sitten lähdimme rakentamaan silloisen Mainostajien Liiton tulevaisuutta, meitä ohjasi vahvasti merkityksellisyys, joka kiteytyi sanoihin ”Väylä tulevaisuuteen”.
Silloinen hallitus näki, että näyttämällä jäsenillemme tien tulevaisuuteen pystymme lunastamaan paikkamme ja oikeuttamaan vuosittaisen jäsenmaksumme. Strategiatyömme tueksi olin koonnut hallituksellemme mm. asiakas- ja rahavirtojen analyysin sekä jäsenkyselyn vastaukset.
Hallituksellamme oli 60 sivua tietoa eli ”insightia”, josta keskustelujen kautta jalostui viisautta ja näkymää tulevaisuuteen. Vuoden 2021 alussa Marketing Finlandin matkaan hyppäsivät myös markkinoinnin ja viestinnän palvelutarjoajat, joten strategiaamme on tarpeen päivittää.
Sitä miltä huominen näyttää, en minä, eikä kukaan muukaan hallituksessamme osaa sanoa. Sen tiedämme, että uuden strategiatyön pohjalle tullaan jälleen keräämään paljon tietoa ja sen pohjalta käymään paljon jalostavaa keskustelua.
Insight on minkä tahansa organisaation kompassi, joka auttaa löytämään siniselle merelle, ja siksi olemme omistaneet sille MRKTNG-lehden tuoreen numeron.
Riikka-Maria Lemminki
toimitusjohtaja
Marketing Finland
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.