Hyvällä markkinoinnilla maailmasta parempi!

Global Marketer Week kokosi tänä vuonna enemmän markkinointijohtajia samaan tapahtumaan kuin koskaan aikaisemmin. Yli 800 päättäjää saapui Lissaboniin verkostoitumaan ja oppimaan toisiltaan. Myös suomalaiset brändien edustajat suuntasivat isolla joukolla Lissaboniin. Ylpeänä voin kertoa, että olimme tapahtuman suurin maadelegaatio, mikä myös huomattiin. Olkoon se viestimme maailmalle, että täällä ”Euroopan perukoilla” halutaan rakentaa parempia brändejä.

Lissabonissa oli mahdollisuus keskustella lukuisten suurten brändien edustajien kanssa, ja päätapahtuman lavalla kuultiin Airbnb:n ja Unileverin kaltaisten edelläkävijäbrändien johtajia. Huomionarvoista on, että teknologiasta ei puhuttu juuri lainkaan, vaan huomio kiinnittyy nyt vahvasti kuluttajaan, eli ihmiseen – ja vastuullisuuteen. Kerromme MRKTNG-lehden (entinen MAINOSTAJA) toukokuun numerossa tapahtuman annista.

Monien puhujien viesti oli: jos haluat onnistua markkinoinnissa, tarkastele yksittäistä ihmistä, älä kuluttajaryhmiä. Tuoreen tutkimuksen mukaan lähes puolet ihmisistä uskoo, että brändeillä on parempia ajatuksia ja mahdollisuuksia yhteiskunnan ongelmien ratkaisemiseen kuin hallituksilla. Meillä markkinoinnin tilaajilla ja tekijöillä onkin mahdollisuus muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi markkinoinnin keinoin.

Nyt on aika tarttua tähän mahdollisuuteen. Jos haluat tietää miten, merkitse kalenteriisi MRKTNG Day 10.-11.9.2019, sillä tuomme markkinoinnin tärkeimpään tapahtumaan myös parhaita paloja Global Marketer -viikolta.

 

Riikka-Maria Lemminki
toimitusjohtaja
Mainostajien Liitto

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

four − three =